04.10.2018/08:00

Polska żywność nie podbiła Azji

Mimo wielkich oczekiwań, eksport polskiej żywności do Azji nie odniósł sukcesu. Co więcej, w pierwszych miesiącach tego roku zanotowano mocny spadek - pisze Puls Biznesu.

Od stycznia do czerwca eksport polskich produktów spożywczych do Azji wyniósł 89,16 mln euro. To aż o 16 proc. mniej niż rok temu.

Polscy producenci zmieniają także zasady związane z eksportem towarów do Azji. Zamiast własnej dystrybucji, podpisują umowy z niemieckimi lub holenderskimi pośrednikami. Oznacza to mniejsze zyski, ale z drugiej strony "spokojniejszy" biznes. Pośrednicy mają wyrobione kontakty, potrafią także radzić sobie na wymagających rynkach, takich jak Chiny.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.