04.10.2020/12:10

Ponad milionowa kara za pseudo promocje i sprzedaż produktów po zawyżonych cenach

Organizująca pokazy handlowe firma Swiss-Med musi zapłacić ponad 1,6 mln zł kary. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że firma wprowadzała klientów w błąd.

UOKiK w specjalnym komunikacie odniósł się do praktyk stosowanych przez Swiss-Med, aby zwabić klientów i sprzedać im produkty po zawyżonych cenach. Było to m.in. wymyślanie nieprawdziwych pretekstów spotkania lub oferowanie nagród i promocji, których w praktyce nie było.

Wśród podanych przez UOKiK przykładów wskazano też zaproszenie na debatę o zdrowym stylu życia, podczas której uczestnicy mieli otrzymać wielofunkcyjny ekspres do kawy. W rzeczywistości spotkanie przybierało formę prezentacji i sprzedaży produktów, zaś wręczane nagrody przyjmowały postać kawiarek lub ekspresów przelewowych o wartości maksymalnie kilkudziesięciu złotych.

UOKiK podał też, że Swiss-Med kusił podczas prezentacji tzw. wyjątkowymi promocjami. Chodzi o zestawy z pościelą wełnianą i innymi urządzeniami (np. odkurzaczem czy matą masującą), warte 10,5 tys. złotych. Osobno kupowane produkty miały rzekomo kosztować 45 tys. zł.

Firma sprzedawała produkty tylko w zestawach, zaś ich ustalone w cenniku ceny, które znali tylko handlowcy były równe fikcyjnym cenom promocyjnym. Stawki, jakie należało zapłacić za poszczególne produkty umieszczono jedynie na stronie internetowej, na której nie można było dokonać zakupów.

„Za nieuczciwe praktyki rynkowe - wprowadzanie konsumentów w błąd, obiecywanie im nieistniejących korzyści - nałożyłem na spółkę Swiss-Med karę finansową w wysokości 1,6 mln zł. Nie ma mojej zgody na manipulowanie konsumentami, oferowanie im za 10 tys. zł produktów, które na rynku mogliby kupić za ułamek tej kwoty i jeszcze przedstawianie tego jako wyjątkowej okazji. Takie praktyki są absolutnie bezprawne i krzywdzące dla konsumentów. Nie ma mowy o jakiejkolwiek tolerancji czy taryfie ulgowej dla nieuczciwych przedsiębiorców organizujących pokazy handlowe” – skomentował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także