17.02.2013/16:06

Preparaty do WC: innowacyjne i kompleksowe

Przez lata z dezynfekcją toalet kojarzył się głównie Domestos. Obecnie preparaty antybakteryjne oferują niemal wszyscy producenci. To przeciwwaga dla rozwijającej się od kilku lat kategorii „bio”, czyli środków przyjaznych środowisku.

Dezynfekcja to, obok wybielania oraz usuwania kamienia i rdzy, jedna z podstawowych właściwości, którymi powinien charakteryzować się skuteczny preparat do higieny muszli klozetowej – przekonuje Liliana Ćwik z firmy Gold Drop, producenta preparatów Sunik Strong. Przez lata o tym, jak groźne są zamieszkujące w toalecie zarazki, przekonywały spoty reklamowe Domestosa, jednej z kluczowych marek Unilevera. Oparty na formulacji chlorowej Domestos 24 Plus zabija bakterie, wirusy, grzyby i spory (przetrwalniki bakterii). Nowoczesny Domestos długo pozostawał unikatowym preparatem na polskim rynku.
Obecnie także inne otwarte na innowacje firmy są aktywne w segmencie „antybakteryjnym”. Przykładem Zakłady Chemiczne Unia, producent preparatów Tytan opartych na kwasie glikolowym. Również Henkel Polska (marka Bref) czy wspomniany Gold Drop (Sunik Strong) oferują produkty z omawianego segmentu, choć wprowadzenie takiego detergentu na rynek wymaga większej inicjatywy, niż w przypadku standardowych wyrobów. Aby środek czyszczący mógł uzyskać miano preparatu o działaniu dezynfekującym, konieczne jest bowiem przeprowadzenie badań, a następnie uzyskanie certyfikatów i pozwolenia na wprowadzenie do obrotu. Jak informuje Karina Radulska z firmy Unilever Polska, na etykiecie powinien być podany numer pozwolenia ministra zdrowia na obrót produktem biobójczym. Niezbędna jest też szczegółowa instrukcja stosowania produktu (zalecana dawka i czas niezbędny do uzyskania efektu dezynfekcji) oraz środki ostrożności. Przemysław Kędziora z Zakładów Chemicznych Unia przestrzega, że produkt przeterminowany może, choć nie musi, stracić właściwości bakteriobójczych.
Innowacyjność stanowi ważny czynnik w walce o portfele konsumentów, dlatego firmy regularnie kierują na rynek nowości. Producent Domestosa zaoferował niedawno płyny z opatentowaną formułą z molekułami higieny, dzięki czemu toaleta jest dłużej chroniona. Pod marką dostępny jest też szeroki wachlarz kostek toaletowych – żelowych, barwiących wodę (Domestos Totalna Higiena). Nowością, wprowadzoną na rynek w styczniu 2013 roku, są plastry do toalety bez zawieszki – Domestos Attax. Jak opowiada Karina Radulska, dzięki nowej formie plastry przylegają bezpośrednio do toalety, pełnią funkcję kostki toaletowej, ale uzupełniając ją konsument nie musi dotykać produktu, co czyni całą operację bezpieczną. – Ograniczenie plastikowych elementów sprawia, że dbamy o środowisko naturalne – podkreśla przedstawicielka marki Domestos.
Przemysław Kędziora zdradza, że Unia pracuje nad formą kostki o działaniu biobójczym. Jego zdaniem mimo to, iż – wraz z rozwojem dyskontów – marki własne coraz mocniej przejmują rynek, konsumenci nadal będą poszukiwać produktów markowych o niezawodnym działaniu. 



(ATE)

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.