04.01.2017/13:47

Globalne trendy na rynku żywności i napojów 2017 – Nocna zmiana

Jenny Zegler, Global Food & Drink Analyst w firmie Mintel, prezentuje Kluczowe trendy dla rynku żywności i napojów na 2017 rok, wyodrębnione przez firmę Mintel na bazie obecnych preferencji i postaw konsumentów, ukierunkowanych w szczególny sposób na zdrowie, wygodę i zaufanie. Prognozy zbudowane zostały w oparciu o dyskusje w gronie ponad sześćdziesięciu globalnych analityków. Ich celem było wykreowanie unikalnej perspektywy w odniesieniu do stanu obecnego i przyszłości rynku spożywczego.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Nocna zmiana

Wieczór to nowa okazja do spożywania żywności pełniącej określoną funkcję.

CO PRZYNIESIE ROK 2017?

Gdy liczba zatrudnionych na całym świecie rośnie, a postęp technologiczny sprawia, że coraz częściej jesteśmy w pracy przez cały czas, coraz więcej ludzi szuka produktów zapewniających komfort i relaks. Niektórzy konsumenci kierują się już emocjami i nastrojem przy wyborze żywności i napojów — świadczy o tym popularność czekolady i napojów energetycznych. Rosnące tempo współczesnego życia stwarza jednak popyt na produkty używane wieczorem i nocą, pomagające ludziom w każdym wieku wyciszyć się przed spaniem, lepiej spać i regenerować organizm podczas nocnego odpoczynku.

W branży kosmetycznej wieczór jest już powiązany z określonymi funkcjami produktów: specjalne kremy i sera reklamuje się jako działające przez noc. Konsumenci, zwłaszcza przyzwyczajeni do wielozadaniowości, będą w przyszłości chcieli lepiej wykorzystać cenne nocne godziny. Tu pojawia się więc szansa dla napojów i żywności funkcjonalnej, zaprojektowanej z myślą o relaksacji, regeneracji sił i odpoczynku w nocy. Ponieważ takich produktów szuka wiele osób, ukierunkowane na porę nocną innowacje mogą sięgnąć znacznie dalej niż segment herbat ziołowych i zyskać znacznie większą różnorodność.

Niektóre nowe produkty już teraz oferowane są specjalnie z myślą o wieczorze: sieć Lidl w Hiszpanii oferuje na przykład sok relaksujący Solevita z melatoniną, przeznaczony do picia przed spaniem. W 2015 r. na rynek USA wprowadzono gamę batoników NightFood, reklamowanych jako zaspokajające apetyt na coś smacznego po kolacji, a przy tym coś nietuczącego i pomagającego w zaśnięciu. W Meksyku i Kolumbii produkowane przez koncern Kellogg płatki All-Bran sprzedawane są w nowych opakowaniach z motywem księżyca, promujących je jako wieczorny posiłek, który poprawia trawienie i zapewnia „uczucie lekkości i regeneracji”.

DLACZEGO JEST TO WAŻNE DLA KONSUMENTÓW

Presja współczesnego życia powoduje, że niektórzy są stale zestresowani. Jak wynika z badań firmy Mintel przeprowadzonych w USA, 56% kobiet i 46% mężczyzn deklaruje, że stres wpływa na ich zdrowie — staje się on więc jednym z głównych problemów zdrowotnych. Komplikacje związane z życiem pod presją wpływają też na wzrost zapotrzebowania na tzw. comfort food, czyli produkty spożywcze uznawane za dające poczucie bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.