04.01.2017/13:47

Globalne trendy na rynku żywności i napojów 2017 – Nocna zmiana

Aż jedna trzecia (33%) pracujących dorosłych Brytyjczyków sięga po takie produkty, aby poradzić sobie ze stresem. Interesującym niektórych konsumentów aspektem jest też relaksacja: 88% dorosłych Kanadyjczyków przyznaje, że jest ona ważnym elementem zdrowego stylu życia. Co więcej, z badań firmy Mintel w Brazylii wynika, że 22% dorosłych byłoby zainteresowanych produktami pomagającymi się odprężyć w czasie wolnym.

Rosnące zainteresowanie rozwiązaniami ułatwiającymi relaksację doprowadziło na przykład do zwiększenia sprzedaży kolorowanek dla dorosłych, powstania kawiarni, w których można cieszyć się towarzystwem zwierząt, albo miejsc, w których odwiedzający mogą — za opłatą — rozładować napięcie przez niszczenie przedmiotów (np. Break Lab w Sao Paulo). Sen jest uznawany za priorytet także w Chinach: badania firmy Mintel wskazują, że 45% internautów między 20. a 49. rokiem życia uważa brak snu za barierę utrudniającą im prowadzenie zdrowego trybu życia.

Obecne wzorce konsumpcji dają niektórym kategoriom żywności i napojów znakomitą pozycję pozwalającą na ekspansję w segmencie produktów „wieczornych”. W Niemczech 40% dorosłych je lub pije jogurt jako wieczorną przekąskę, a 12% Hiszpanów robi to po godz. 23. Jako produkt spożywany wieczorem można też łatwo wypozycjonować czekoladę, zwłaszcza wśród konsumentów poszukujących odprężenia po ciężkim dniu: w USA 26% dorosłych, którzy kupowali ostatnio czekoladę, zrobiło to, aby poprawić sobie nastrój.

CO DALEJ?

Segment żywności i napojów przeznaczonych do spożycia wieczorem lub w nocy ma znacznie większy potencjał. Związana z tym funkcjonalność może wynikać z charakteru samego produktu albo z jego składu. W większej liczbie produktów można wykorzystać na przykład popularność herbat: zastosowanie w recepturach rumianku, lawendy i innych ziół może być metodą na wyciszenie przed snem. Istotnym argumentem jest też możliwość uniknięcia nocnych zachcianek jedzeniowych dzięki produktom zapewniającym sytość do rana. Tak reklamowane są już niektóre produkty spożywcze dla niemowląt (np. Hipp Biologique Mon Dîner Bonne Nuit oraz Babybio Junior Bonne Nuit), promowane jako „przygotowanie do spokojnej nocy”, ale koncept ten można zastosować wobec osób w każdym wieku.

Inne kategorie produktów też mogą być atrakcyjne o tej porze doby. Świadczy o tym na przykład przypadek wprowadzonego w maju 2015 r. niskowęglowodanowego chleba o wysokiej zawartości białka, przeznaczonego właśnie do jedzenia wieczorem. Jego producentem jest czeska firma Penam. Żywność i napoje, podobnie jak kosmetyki, mogą też oferować konsumentom określone korzyści podczas snu. Pionierem w tej dziedzinie jest produkująca odżywki dla sportowców firma Gatorade, która ogłosiła, że pracuje nad jogurtem przeznaczonym do spożywania wieczorem, zawierającym składniki ułatwiające osobom uprawiającym sport regenerację podczas snu. Inną inspiracją pochodzącą z branży kosmetycznej jest możliwość zachęcenia klientów do ustanowienia wieczornych rytuałów związanych z jedzeniem i piciem.

Dostępne w Wielkiej Brytanii urządzenie Barisieur to połączenie budzika z ekspresem do parzenia kawy lub herbaty. Jego konstrukcja wymaga, aby użytkownik przygotował składniki porannego napoju poprzedniego wieczora — może to być sposób na relaks i wyciszenie się przed pójściem spać. Inne produkty też można reklamować jako element wieczornego rytuału obejmującego spożycie określonego produktu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.