Promocja portugalskiej żywności w Polsce
Tegoroczna edycja Misji trwa w dniach 28-29 maja w stołecznym hotelu InterContinental. Portugalscy biznesmeni, którzy w niej uczestniczą to przede wszystkim wytwórcy takich produktów, jak oliwa, kawa, owoce morza, ryby czy wino. Oprócz tego, że mogą przedstawić swoją ofertę, biorą udział w spotkaniach i prelekcjach przybliżających specyfikę polskiego przemysłu spożywczego i sektora sprzedaży detalicznej. Wśród prelegentów znalazł się np. powracający na stanowisko szefa Biedronki Pedro Pereira da Silva. Polska jest dla liczącej zaledwie 10,5 mln mieszkańców Portugalii atrakcyjnym rynkiem zbytu. My również eksportujemy do Portugalii – z danych polskiej ambasady w Lizbonie wynika, że w 2013 roku eksport naszych artykułów rolno-spożywczych do tego kraju zwiększył się o 11,5 proc., do poziomu 62,5 mln euro. Jednym ze współorganizatorów misji jest Banco Espirito Santo.
22