22.08.2018/15:35

Przekąski DayUp z certyfikatem Sugarwise

Marka DayUp jest pierwszą polską marką uhonorowaną certyfikatem Organizacji Sugarwise, która nagradza producentów ograniczających zawartość cukru w żywności.

DayUp to marka specjalizująca się w wysokiej jakości wyrobach wytwarzanych w duchu popularnego obecnie trendu „czystej etykiety” – czyli bez sztucznych składników i ulepszaczy. W portfolio marki można znaleźć musy owocowe z jogurtem i ziarnami zbóż, desery na bazie śmietanki kokosowej, tapioki i owoców, a także batony będące połączeniem płatków owsianych i soków. Wszystkie te produkty nie zawierają cukru dodanego.

– Misją marki DayUp jest walka o poprawę jakości żywności dostępnej na rynku w taki sposób, by każdy konsument miał szansę lepiej się odżywiać. Nie wystarczą szeroka dystrybucji i przystępna cena, potrzeba edukacji, a temu właśnie służą takie inicjatywy jak Sugarwise – mówi Piotr Izdebski, prezes zarządu firmy Arteta, która jest producentem produktów DayUp.

Sugarwise to międzynarodowa jednostka certyfikująca, która dąży do ograniczania zawartości cukru w podstawowych produktach spożywczych. Wyroby opatrzone tym znakiem mają niską zawartość cukrów i substancji słodzących, których spożycie, zgodnie w wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), nie powinno przekraczać 10% dziennego zapotrzebowania na energię. Pod lupę brany jest nie tylko cukier dodany, ale również ten występujący w pożywieniu naturalnie (np. w miodzie), ponieważ jego nadmiar również może być równie szkodliwy.

Z raportu WHO wynika, że co drugie dziecko w Polsce ma nadwagę. Lekarze i dietetycy podkreślają, że spożycie cukru jest u nas zbyt wysokie, co może prowadzić do próchnicy, miażdżycy, o otyłości nie wspominając.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.