24.05.2013/13:31

Przychody Unilever Polska za 2012 rok wyniosły ponad 3 mld zł

W 2012 roku przychody Unilever Polska wyniosły ponad 3 mld zł. Udział eksportu w sprzedaży wyniósł około 20 proc.

Harm Goossens, prezes Unilever Polska w Europie Środkowo-Wschodniej w rozmowie z "WH" stwierdził, że w Polsce nie widać tak znaczących oznak kryzysu jak np. w Hiszpanii i choć sprzedaż detaliczna nieco słabnie, to PKB pozostaje na plusie, a wiele kategorii rośnie w tempie dwucyfrowym. Podkreślił, że firma jest szczególnie zadowolona ze wzrostu sprzedaży dezodorantów, dobrze radzą sobie także margaryny, w tym nowa, pozycjonowana w segmencie premium, Flora Original o obniżonej zawartości tłuszczów nasyconych. Globalne oszczędności koncernu związane z realizacją planu zrównoważonego rozwoju do tej pory przyniósł około 300 mln euro oszczędności.  Cztery polskie fabryki koncernu (w Baninie, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu) od końca 2012 roku nie wysyłają odpadów na wysypiska śmieci, zaś do 2020 roku wszystkie surowce będą pozyskiwane zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju (w przypadku marki Lipton ze zrównoważonych upraw pochodzi obecnie około 80 proc. herbat). Firma pracuje też nad nowymi opakowaniami, które docelowo będą o jedną trzecią lżejsze. Już na przełomie 2012 i 2013 roku do sklepów trafiły szampony i odżywki Timotei w opakowaniach zawierających mniej plastiku. Globalne przychody koncernu wyniosły 51,3 mld euro (wobec 40 mld euro w 2008 roku). 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.