Przyspiesza transformacja rynku hurtowego w Polsce. Dla wielu firm to potężne wyzwanie!
- Wszystkie te zmiany trzeba jeszcze przeprowadzać jednocześnie zapewniając sklepom utrzymanie zyskowności na poziomie umożliwiającym bezpieczne prowadzenie działalności przez właścicieli sklepów. Biorąc pod uwagę erozję marż tak na rynkach detalicznym jak i na rynku hurtowym oraz zdecydowany wzrost kosztów operacyjnych, przeznaczenie przez hurtownie wystarczających środków na budowę sprawnie funkcjonujących i lojalnych sieci może nie być możliwe – tłumaczy menedżer KMPG doradzający firmom z sektora FMCG.
- Należy zatem spodziewać się, iż w najbliższych latach raczej bardziej będziemy świadkami rozwoju ilościowego sieci „czysto” detalicznych niż spektakularnej rozbudowy sieci skupionych wokół podmiotów hurtowych. Oczywiście zawsze tę sytuację może zmienić pojawienie się inwestorów zewnętrznych – branżowych lub funduszy PE zainteresowanych przejęciem organizacji detalicznych na obecnym etapie integracji – podsumowuje Maciej Szatkowski.
1 komentarz
-
07.10.2018
Niewiele się zmieni póki hurtownie nie zmienią podejścia do klienta z znanego z początku lat dziewięćdziesiątych, w których nadal wiele hurtowni trwa - papierek i klient petent - na współczesny dostosowany do wyedukowanego klienta, wychowanego już na Allegro, dostępności wielu ofert, niekoniecznie nastawionego na najniższą cenę, ale również interakację z hurtownią, szybką dostawę, elastyczność. To droga jedynie przez e-commerce i inne narzędzia dostępne kanałami elektronicznymi. A z tym w hurtowniach bardzo kiepsko.
2