13.09.2018/13:05

Przyspiesza transformacja rynku hurtowego w Polsce. Dla wielu firm to potężne wyzwanie!

- Wszystkie te zmiany trzeba jeszcze przeprowadzać jednocześnie zapewniając sklepom utrzymanie zyskowności na poziomie umożliwiającym bezpieczne prowadzenie działalności przez właścicieli sklepów. Biorąc pod uwagę erozję marż tak na rynkach detalicznym jak i na rynku hurtowym oraz zdecydowany wzrost kosztów operacyjnych, przeznaczenie przez hurtownie wystarczających środków na budowę sprawnie funkcjonujących i lojalnych sieci może nie być możliwe – tłumaczy menedżer KMPG doradzający firmom z sektora FMCG.

- Należy zatem spodziewać się, iż w najbliższych latach raczej bardziej będziemy świadkami rozwoju ilościowego sieci „czysto” detalicznych niż spektakularnej rozbudowy sieci skupionych wokół podmiotów hurtowych. Oczywiście zawsze tę sytuację może zmienić pojawienie się inwestorów zewnętrznych – branżowych lub funduszy PE zainteresowanych przejęciem organizacji detalicznych na obecnym etapie integracji – podsumowuje Maciej Szatkowski.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Zuzanna 07.10.2018

    Niewiele się zmieni póki hurtownie nie zmienią podejścia do klienta z znanego z początku lat dziewięćdziesiątych, w których nadal wiele hurtowni trwa - papierek i klient petent - na współczesny dostosowany do wyedukowanego klienta, wychowanego już na Allegro, dostępności wielu ofert, niekoniecznie nastawionego na najniższą cenę, ale również interakację z hurtownią, szybką dostawę, elastyczność. To droga jedynie przez e-commerce i inne narzędzia dostępne kanałami elektronicznymi. A z tym w hurtowniach bardzo kiepsko.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.