27.02.2020/12:31

Radosław Małkiewicz, PwC: Klienci chcą wiedzieć skąd pochodzi produkt i jak powstawał

– Potrzeby klientów mocno zmieniają się, również w kontekście zrównoważonego rozwoju. Klienci patrzą na to, czy produkt rzeczywiście jest ekologiczny i w co jest opakowany. Zwraca także uwagę na to, czy poszczególne elementy łańcucha dostaw są odpowiednio wynagradzane – mówił podczas swojego wystąpienia na Kongresie Mięsnym 2020 Radosław Małkiewicz z firmy doradczej PwC.

Prelegent zwrócił uwagę na kilka trendów, które widzimy obecnie na rynku spożywczym, w tym oczywiście na rynku mięsa. – Na rynku widzimy kilka trendów, m.in. potrzebę wizualizacji całego łańcucha dostaw. Zmieniają się też wymagania klienta, cena zaczyna odgrywać mniejszą rolę. Teraz klienci chcą wiedzieć skąd pochodzi produkt i jak powstawał. Zmienia się też technologia. Jest tańsza, więc łatwiej jest ją wprowadzić chociażby do łańcucha dostaw. A to zmienia także podejście konsumenta – mówił Małkiewicz

Ekspert opowiadał o The Food Trust Programme, narzędzu, które powstało, aby pomóc klientom zmierzyć się z nowymi wyzwaniami technologicznymi, zwłaszcza w zakresie nowych potrzeb w łańcuchu dostaw. Chodzi przede wszystkim zbudowanie przejrzystości. – To rzeczywistość z którą wszystkie elementy łańcucha dostaw będą musieli się z tym zmierzyć. Zrównoważony rozwój to nie tylko ekologia, to także traktowanie fair naszych podwykonawców i dostawców – powiedział PwC. Dodał, że dostarczanie informacji przez poszczególne elementy łańcucha jest czymś, czego będą od siebie nawzajem oczekiwać poszczególne ogniwa. Dane muszą być zebrane w jednym miejscu. Obecnie technologia pozwala to robić w prosty sposób, co przyczynia się do lepszej optymalizacji całego procesu.

– Wymaga to współpracy i jej przejrzystości. Każdy z graczy w łańcuchu wartości dostarcza informacje oparte na faktach. Mówi więcej o produkcie niż tylko kwestii jego wyglądu. Może dowiedzieć się czy chów i uprawa były ekologiczne, oraz jak wyglądała gleba. Ten program umożliwia poszczególnym ogniwom budowanie zaufania i kontrolę jakości. Dzięki temu można odpowiedzieć na pytanie, gdzie ten błąd powstał. Pozwala to również w wielu obszarach ograniczać ryzyko wystąpienia niepożądanych zjawisk. Można np. na bieżąco monitorować temperaturę i od razu sygnalizować, gdy zostanie ona przekroczona, np. podczas transportu – powiedział Małkiewicz

Podkreślił, że program szeroko funkcjonuje już we Włoszech. Teraz PwC chce go również wdrażać w Polsce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.