19.01.2021/16:23

Rekordowa sprzedaż w internecie w okresie Bożego Narodzenia. Spodziewane ogromne zwroty

Według raportu firmy Salesforce w sezonie świątecznym w 2020 roku wartość sprzedaży w kanałach cyfrowych osiągnęła rekordowy poziom 1,1 miliarda USD w skali globalnej, co oznacza wzrost o 50 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie firma przewiduje, że zwroty również osiągną niespodziewany dotąd poziom.

Firma Salesforce zgromadziła informacje dotyczące ponad miliarda kupujących z ponad 40 krajów. Eksperci zwrócili uwagę, że mimo iż sprzedawcy oferowali rabaty i promocje świąteczne już w październiku, większość transakcji w kanałach cyfrowych miała miejsce w tradycyjnym okresie zakupów. Ostatecznie ich wartość przebiła wartość miliarda dolarów. To jednak nie wszystko, ponieważ teraz spodziewana jest tzw. apokalipsa zwrotów. Na całym świecie ich wartość może ona przekroczyć 330 mln dolarów, czyli mniej więcej 30 proc. wartości wszystkich zakupionych towarów. To również efekt wzrostu obrotów w handlu elektronicznym w okresie świątecznym.

– Okres przedświąteczny w roku 2020 stał pod znakiem pandemii. Zmusiło to sprzedawców i producentów do szybkiego wdrażania innowacyjnych rozwiązań i wprowadzania usług takich jak odbiór poza sklepem czy dostęp do wirtualnego doradcy, a także do skoncentrowania się na mediach społecznościowych, komunikacji i transmisji na żywo w celu dotarcia do kupujących w nowy sposób” — powiedział Rob Garf, wiceprezes ds. strategii branżowej w sektorze handlu detalicznego w firmie Salesforce. – Spodziewamy się, że takie nowe rozwiązania będą nadal stosowane w roku 2021, a strategie przyjęte w okresie zakupów świątecznych staną się nowym standardem, oczekiwanym przez klientów od ich ulubionych sklepów i marek.

Saleforce zwrócił również uwagę na kilka innych trendów, dotyczących zakupów świątecznych w internecie w okresie Bożego Narodzenia. Sprzedawcy, którzy zaoferowali możliwość odbioru towarów poza sklepem oraz inne opcje dostawy, odnotowali dwukrotnie większy wzrost sprzedaży niż pozostałe firmy. Ponadto klienci często korzystali z usług finansowania zakupów i wybierali możliwość odroczenia płatności. Najpopularniejszymi produktami kupowanymi w okresie świąt był sprzęt sportowy oraz artykuły gospodarstwa domowego. Przychody ze sprzedaży tego pierwszego wzrosły o 108 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. W przypadku artykułów gospodarstwa domowego wskaźnik ten wyniósł 89 proc., a w przypadku artykułów spożywczych 80 proc.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także