11.08.2016/16:20

Rewolucja w brytyjskim Aldi

W wywiadzie dla gazety The Telegraph, Matthew Barnes, szef Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii podkreśla, że jego sieci udało się przeprowadzić rewolucję, obejmującą m.in. dwukrotne zwiększenie liczby sprzedawanych produktów (do 1500 SKU) oraz podwojenie sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat – podaje serwis retailanalysis.igd.com.

Obecnie Aldi ma 12 proc. udział w brytyjskim rynku świeżej żywności. Zdaniem zarządu sieci, udało się to osiągnąć dzięki właściwemu dostosowaniu oferty, a nie tylko cen, do oczekiwań Brytyjczyków. W tej chwili placówki dyskontu, dzięki wyselekcjonowanemu wyborowi win oraz wysokiej jakości oferty mięsnej i rybnej, przyciągają coraz więcej kupujących z klasy średniej.

Warto przypomnieć, że na początku tego roku Aldi uruchomił w Wielkiej Brytanii e-sklep. Jak zaznacza Matthew Barnes, jego sieć stawia teraz na model sprzedaży wielokanałowej. – Niektórzy klienci wolą kupić wino przez internet, mimo że regularne zakupy spożywcze robią wciąż w zwykłym sklepie – akcentuje szef brytyjskiego oddziału Aldi.

Dodaje, że wizerunek Aldi nadal opiera się na obietnicy „najlepszej ceny” i mimo różnego rodzaju przekształceń, ta podstawowa wartość pozostaje stała. Zmiany nie omijają natomiast asortymentu, bo niemiecki dyskont chce się stać możliwie jak najbardziej „brytyjski”. Produkty pozyskiwane w Wielkiej Brytanii stanowią już 69 proc. oferty Aldi na Wyspach i są szczególnie mocno eksponowane w sklepach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.