07.07.2014/22:06

Robert Paździor z Leszkiem Baciem

Świeżo upieczony prezes spółki SPAR Polska zapowiada, że pod jego kierownictwem warunki współpracy z franczyzobiorcami wyraźnie się poprawią. Pierwsze efekty wprowadzenia nowej strategii będą widoczne już w trzecim kwartale br.

Zmiany w zarządzie spółki SPAR Polska były dla rynku sporym zaskoczeniem. Kierowana przez Wojciecha Bystronia sieć utrzymywała wysokie tempo rozwoju. W ciągu niespełna dwóch lat funkcjonowania w ramach Grupy Bać­‑Pol ponad dwukrotnie wzrosła liczba placówek handlowych pod tym szyldem i sieć nabrała charakteru ogólnopolskiego. Mimo to pod koniec maja Bać­‑Pol poinformował, że dotychczasowy zarząd został odwołany, zaś stanowisko prezesa obejmuje Robert Paździor, od niedawna także wiceprezes całej grupy, nadzorujący jej część detaliczną. – Powodem takiej decyzji nie jest negatywna ocena pracy dotychczasowych władz spółki. Wojciech Bystroń doskonale wywiązał się z powierzonego mu przed kilku laty zadania. Ponieważ jednak SPAR stał się organizmem działającym na terenie całego kraju, potrzebna jest osoba posiadająca doświadczenie w zarządzaniu tak dużą siecią detaliczną. Warunek ten doskonale spełnia Robert Paździor, który przez wiele lat kierował spółką LD Holding, będącą operatorem dla ponad 1300 sklepów. Wojciech Bystroń pozostał na stanowisku szefa spółki Bać­‑Pol Detal, zarządzającej naszymi sklepami własnymi – uzasadnia decyzje personalne Leszek Bać, prezes Grupy Bać­‑Pol.

Wszystko zaczyna się od logistyki

Nowy prezes SPAR­‑a chce się skupić przede wszystkim na poprawie jakości usług oferowanych franczyzobiorcom. Wiąże się to z lepszym niż dotychczas wykorzystaniem zaplecza logistycznego całej Grupy Bać­‑Pol, co w konsekwencji powinno zaowocować wyraźną poprawą warunków handlowych. – Franczyzobiorcy zasługują na korzystniejszą niż dotychczas ofertę. W efekcie naszych działań powinna nastąpić wyraźna poprawa rentowności i konkurencyjności sklepów, a więc i lojalności detalistów – uważa Robert Paździor. Dlatego do grona kluczowych menadżerów spółki dołączył Grzegorz Leszka, który objął funkcję dyrektora operacyjnego. Planowane jest także zwiększenie liczby akcji prosprzedażowych oraz dalsze poszerzanie oferty marek własnych – zarówno samego SPAR­‑a, jak i marki Lubię, rozwijanej wspólnie z Piotrem i Pawłem oraz Topazem.

Robert Paździor przyznaje, że planowane przedsięwzięcia oznaczają zmiany w organizacji spółki. Przewidywane jest m.in. zwiększenie liczby koordynatorów. Franczyzobiorcy wyraźnie odczują, że opieka sieci nad ich placówkami handlowymi będzie jeszcze lepsza i bardziej efektywna.

Rozmawiają z lokalnymi sieciami

Prezes Paździor nie wyklucza akwizycji. Bać­‑Pol prowadzi rozmowy z kilkoma niewielkimi sieciami, które gotowe byłyby wejść w struktury SPAR­‑a. – W tej kwestii wspierają nas nasze lokalne spółki dystrybucyjne – nikt nie wie lepiej niż one, która z lokalnych sieci byłaby gotowa przystąpić do współpracy. Sądzę, że w ciągu kilku miesięcy będziemy w stanie poinformować o przyłączeniu się do nas nowych partnerów – mówi Robert Paździor.

Jako wiceprezes Grupy Bać­‑Pol Paździor nadzoruje także działalność sieci Słoneczko. Rozwój tej miękkiej franczyzy nadal będzie wspierany, choć i tu nastąpią zmiany. Słoneczka mają stać się w dużej mierze zapleczem rozwojowym dla SPAR­‑a – przedsionkiem, w którym zarówno zainteresowane sklepy, jak i kierownictwo sieci, będą mogli sprawdzić wzajemne możliwości i oczekiwania. 



(WN)

Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (136) Czerwiec - Lipiec 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.