30.08.2016/16:33

Rośnie wartość sprzedaży w supermarketach

Według firmy Nielsen wartość sprzedaży w II kw. 2016 r. w formacie supermarketów wzrosła o 2,6 proc., w stosunku do roku ubiegłego. To czwarty kwartał z rzędu, kiedy rośnie sprzedaż w tym kanale.

Jak wyglądało ostatnie 18 miesięcy w formacie supermarketów? W I kw. 2015 r. wartość sprzedaży w supermarketach wzrosła o 0,3 proc., kolejny kwartał  był fatalny i supermarkety zanotowały 2-procentowy spadek  wartości sprzedaży. W kolejnych kwartałach mamy do czynienia z odbiciem sprzedaży 4 proc. (III kw. 2015 r.) i 3,7 proc. (IV kw. 2015 r.).

Rok 2016 rozpoczął się dla supermarketów od znacznego wzrostu wartości sprzedaży o 6,5 proc. w I kw., w drugim nastąpiło spowolnienie do 2,6 proc.

Kolejne dwa kwartały br. powinny być dobre dla sieci supermarketów. Nadzieję dają wypłaty z programu 500+, które systematycznie trafiają do konsumentów. Jednak jak zasygnalizował Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka, w wynikach sklepów ciągle nie widać mocnego wpływu rządowego programu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.