17.10.2018/10:25

Rośnie znaczenie słodyczy premium na polskim rynku

Rynek słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się w sierpniu 2018 roku odnotował wzrost sprzedaży wartościowej na poziomie 5,4 proc.* w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Kategoria, na którą składają się: tabliczki czekoladowe, praliny, batony czekoladowe, wafle, figurki i zestawy świąteczne, ciastka, cukierki, gumy, drażetki, chałwa i sezamki, rogaliki i ciasta gotowe, a także batony musli wraz z batonami specjalistycznymi generuje rocznie już 12,1 mld zł.

>> KLIKNIJ I WEŹ UDZIAŁ W KONGRESIE SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2018! <<

Największą kategorią na omawianym rynku są ciastka, które odpowiadają za 18,5 proc. obrotów wartościowych omawianego rynku, za nimi są tabliczki czekoladowe, praliny oraz cukierki (udziały odpowiednio 15,8 proc., 15,3 proc. oraz 12,5 proc.).

Najszybciej rozwijającym się segmentem są batony musli i specjalistyczne, które zanotowały wzrost sprzedaży wartościowej na poziomie 27 proc.

Rośnie znaczenie słodyczy premium. Segment ten w ostatnich dwunastu miesiącach osiągnął poziom 18,1 proc. obrotów wartościowych. Oznacza to wzrost znaczenia tych wyrobów 0,4 p.p., przy dynamice sprzedaży wynoszącej 8 proc.

Rozwój tej części rynku ma miejsce zarówno w segmencie pralin (wzrost o 8 proc.), jak i dużych tabliczek czekoladowych o gramaturze 250 g i większej (+7,4 proc.). Jeśli chodzi o praliny, najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży wartościowej zanotowały galaretki w czekoladzie (23,3 proc.). Należy zaznaczyć jednak, że pozostają one najmniejszym segmentem, którego rozwój dopiero będziemy obserwować.

Duże, prezentowe tabliczki czekoladowe rozwijają się natomiast głównie za sprawą czekolad mlecznych – cały czas najbardziej popularnego i największego segmentu, który odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 8,1 proc.

Bardzo dynamicznie rozwijane są tabliczki deserowe i gorzkie – w ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się w sierpniu 2018 roku ich sprzedaż wartościowa była ponad 1,5 raza większa niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

Autor: Joanna Rogalska, client director, Nielsen

* Wszystkie dane w tekście: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska premium read (suma hipermarketów, supermarketów bez dyskontów, dyskontów premium read, dużych, średnich i małych sklepów spożywczych oraz sklepów winno-cukierniczych), okresy skumulowane wrzesień 2016 – sierpień 2017 oraz wrzesień 2017 – sierpień 2018.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • ecqs 18.10.2018

    A gdzie żelki?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.