17.02.2020/12:28

RTV Euro AGD ma plany rozwoju nowoczesnych salonów [WYWIAD]

Duży sklep internetowy wcale nie jest mniejszym przedsięwzięciem niż sieć salonów stacjonarnych. O próbie połączenia handlu online i offline oraz planach rozwoju salonów rozmawiamy z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD.

Prowadzenie sklepu internetowego wcale nie oznacza dużo niższych kosztów niż sklepu stacjonarnego. Skąd wynikają tak małe różnice? W powszechnej opinii sklepy internetowe mają minimalne koszty.

Mówiąc o sklepie internetowym, często do jednego mianownika sprowadzamy różne przedsięwzięcia i różne serwisy, które zupełnie do siebie nie przystają. Prowadzący operacje kilkuset produktów w skali miesiąca tzw. garażowy sklep internetowy pewnie jest tańszy niż otwarcie sklepu w galerii handlowej. Kiedy natomiast mówimy o takim sklepie jak nasz, jednym z największych sklepów internetowych w Polsce, to za tym idzie logistyka, która jest bardziej złożona niż w przypadku sklepów stacjonarnych; za tym stoi nowoczesna technologia, bardzo duże wydatki reklamowo-promocyjne i duży zespół wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

Liczba sprzedawców w naszych sklepach jest na pewno wielokrotnie większa niż osób obsługujących sklep internetowy, jednak inwestycje ponoszone na bieżąco, choćby związane ze zmianami technologicznymi są ogromne. Sklep internetowy musi nieustannie ewoluować. Zmiany widoczne z zewnątrz dla konsumenta to tylko niewielka część. Ogromna ilość zmian odbywa się na poziomie rozwiązań technologicznych, tzw. user experience, bezpieczeństwa danych. Na końcu klient może ocenić: lubię kupować w tym sklepie, bo dobrze działa system wyszukiwania, są dobre opisy produktów, zdjęcia, łatwo się nawiguje po stronie, wygodnie można przełączać się pomiędzy produktami. Konsument stwierdza: „lubię ten sklep internetowy, bo mi się wygodnie tam kupuje". Za magicznym stwierdzeniem „wygodnie" są inwestycje warte dziesiątki milionów złotych.

Czego w tej chwili wymaga klient kupujący duży sprzęt AGD?

Oczekuje szerokiego asortymentu i możliwości zobaczenia sprzętu w sklepie. W naszych sklepach stacjonarnych jest chyba najszerszy wybór produktów. Klient oczekuje też dobrej ceny i my ją też zapewniamy. W przypadku dużego sprzętu ważny jest także serwis okołosprzedażowy. Klient oczekuje partnera, na którym może polegać, który istnieje na rynku wiele lat i jest stabilny.

Jak Euro-net dobiera produkty marki własnej? W jakich kategoriach następuje rozwój?

Oferujemy pełne spektrum małego AGD, produkty kuchenne, garnki, noże. To dla nas ważny produkt, który cały czas rozwijamy. Z roku na rok poszerzamy asortyment małego AGD. Technologicznie produkty te nie odbiegają od markowych, dodatkowo staramy się, aby były w ciekawym designie.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Konsument 18.02.2020

    Co to za sklep internetowy skoro odsyła do kupna sprzętu w wybranym sklepie? No i jeszcze idiotyczna promocja. Cena w górę przez kilka dni później spadek i to taka promocja. To nie jest wiarygodna firma

  • Ddddd 18.02.2020

    A co pan dyrektor ma mówić -musi bronić jakoś swojej posady. Prawda jest natomiast taka, że handel produktów RTV i AGD przejmowany jest przez internet. W przyszłości to jedynie duże, największe AGD będą sprzedawane w sklepach stacjonarnych -lodowki, pralki może jeszcze telewizory- bo jest to po prostu wygodniejsze bo sklepy zapewniają transport i wniesienie. Ten trend już jest widoczny wystarczy spojrzeć jak uboga jest oferta w stacjonarnych sklepach mniejszych produktow czyli elektroniki i małych AGD.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.