15.01.2019/15:50

Ruch opracował koncept sklepu convenience OK.RUCH Food&go [TYLKO U NAS]

Sieć Ruch przygotowała nowy koncept pełnoprawnego sklepu convenience - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Placówki miałyby nosić nazwę OK.RUCH Food&go i skupiać się na asortymencie spożywczym. O tym, czy projekt wkroczy w fazę testów, zdecyduje nowy inwestor Ruchu.

- Faktycznie Ruch opracował nowy koncept o charakterze convenience, który oferowałby m.in. szeroki asortyment produktów spożywczych - potwierdza nasze informacje Joanna Dzwonkowska, rzeczniczka prasowa Ruchu.

Przedstawicielka właściciela sieci saloników prasowych i kiosków dodała, że na obecnym etapie rozwoju projektu firma nie przekaże bardziej szczegółowych informacji. - Ewentualne decyzje w obszarze nowego konceptu rozwoju sprzedaży detalicznej będzie podejmował potencjalny inwestor, tym bardziej, że od samego początku spółka zakładała konieczność jego pozyskania przy tego typu przedsięwzięciu - przekazała nam Dzwonkowska.

Wdrażanie projektu OK.Ruch Food&go przez Ruch stoi w miejscu w związku z kłopotami finansowymi spółki. Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. sąd pozytywnie rozpatrzył wniosek ówczesnego zarządu Ruchu o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego w spółce. Pod koniec grudnia do UOKiK wpłynął wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad Ruchem przez Alior Bank. Zgodnie z doniesieniami "Pulsu Biznesu", taka akwizycja ma być jedynie etapem przejściowym, a docelowo właścicielem Ruchu zostałby PKN Orlen.

Paliwowy gigant niekoniecznie musi być zainteresowany wdrażaniem projektu OK.RUCH Food&go, szczególnie, że od kilku lat sam rozwija na stacjach paliw sklepy convenience O!Shop. Na koniec trzeciego kwartału minionego roku Orlen miał już 274 placówki pod tym szyldem i planował dalszą ekspansję tego konceptu. Kolejne sklepy O!Shop mogą powstawać przy stacjach Orlenu, których jest w Polsce ok. 1775, lub nawet funkcjonować z dala od nich.

Wydaje się, że jeżeli kioski i saloniki prasowe Ruchu mają przetrwać obecne kłopoty sieci i osiągnąć rentowność w perspektywie długofalowej, będą musiały przejść znaczne przeobrażenia, tak by lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby polskiego konsumenta oraz spadki czytelnictwa prasy. Jednym z możliwych rozwiązań byłoby przekształcanie (przynajmniej części) placówek Ruchu w sklepy convenience.

Warto zauważyć, że pomysł rozwoju sklepów convenience nie jest w Ruchu niczym nowym. Firma w 2013 r. wystartowała z rozwojem sieci Superac. Dwa lata później działało 10 tego typu placówek, a przedstawiciele Ruchu zapowiadali co najmniej podwojenie tej liczby - obietnicy tej ostatecznie nie udało się spełnić.

Jednak sklepy Superac wciąż działają, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Chorzowie, Sieradzu,  Wejherowie, czy Słubicach. Klienci mogą w nich nabyć alkohol, papierosy, napoje, przekąski, pieczywo i inne produkty spożywcze, kosmetyki, ale także książki, prasę, artykuły papiernicze, czy bilety. Całość uzupełniona jest ofertą gastronomiczną (m.in. hot-dogi, kawa).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • gość 17.01.2019

    Bardzo zły design...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.