02.08.2016/15:44

Rynek dań gotowych w słoikach ma się dobrze

Na rynku dań gotowych w słoikach, mimo dużej konkurencji, utrzymuje się dobra koniunktura. Kategoria zyskuje zarówno dzięki swojej długiej tradycji, jak i nowym trendom konsumenckim - wynika z rozmowy serwisu wiadomoscihandlowe.pl z Robertem Jankowskim, prezesem firmy Pamapol.

Jak ocenia Pan stan rynku dań gotowych w słoikach?

Rynek dań gotowych w słoikach ma się bardzo dobrze. Konsumenci wskazują, że taki rodzaj opakowania jest dla nich atrakcyjny, ponieważ mogą zobaczyć zawartość. Słoik kojarzy się z domowymi wyrobami, tradycją i znanym smakiem, a konsumenci przywiązują coraz większą wagę do składów, czytają etykiety, są bardziej świadomi.

Tradycja jest ważna, ale rynek cały czas ewoluuje, pojawiają się nowe trendy…

One również są sprzymierzeńcami tej kategorii produktów. Z pewnością warto tutaj odnotować, że w Polsce stale przybywa smart shopperów, czyli osób rozsądnie kupujących i mądrze gospodarujących nie tylko swoim portfelem, ale i czasem. Klienci są coraz bardziej świadomi swoich decyzji zakupowych i kupują efektywnie, co oznacza, że ważna jest dla nich nie tylko jakość produktów, ale także jej stosunek do ceny. W tę ideę świetnie wpisuje się trend convenience, gdyż coraz więcej konsumentów oczekuje szybkich i wygodnych rozwiązań, które pójdą w parze z wysoką jakością – a to właśnie zapewniają dania gotowe. Oprócz tego w dobie tak dużego wyboru, klienci poszukują nowości produktowych, co z kolei napędza innowacje i powoduje ożywienie w kategorii. Dodatkowo Polacy są coraz bardziej wyedukowani i mają większą świadomość zdrowotną, co sprawia, że czytają etykiety, a producenci bardziej dbają o składy swoich produktów.

W kategorii dań w słoikach jest przestrzeń na innowacje?

Oczywiście, przede wszystkim w zakresie składów, opakowań oraz nowych smaków, które można zaproponować konsumentom. Jest to o tyle istotne, że klienci są coraz bardziej otwarci na nowości i eksperymentowanie w kuchni, co widać także wśród konsumentów rynków europejskich.

Czy w wakacje sprzedaż „słoików” czy szerzej – dań gotowych, znacząco rośnie?

Dania gotowe to kategoria, która podlega sezonowym wahaniom sprzedaży. Wakacje to okres największego piku sprzedażowego głównie z powodu wyjazdów czy urlopów – dania gotowe są bowiem wygodną i szybką w przygotowaniu propozycją posiłku.

Dostrzega Pan zagrożenia dla rynku dań w słoikach?

Zagrożeniem jest z pewnością duża i wciąż rosnąca konkurencja w tym segmencie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.