18.02.2020/18:41

Rynek margaryn zyskuje na trendzie prozdrowotnym

Na kształt rynku tłuszczów żółtych coraz większy wpływ ma rosnąca społeczna świadomość wagi stosowania zbilansowanej diety. Nie bez znaczenia jest też zwiększająca się popularność diet wegetariańskiej i wegańskiej.

Konsumenci coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że spośród dostępnych w Polsce tłuszczowych smarowideł do kanapek, to margaryny kubkowe odznaczają się najwyższą zawartością korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych omega -3 i -6. Margaryny są również cennym źródłem niezbędnych dla człowieka witamin np. Wit. E, A i D, a w niektórych również witamina K pochodzące z olejów roślinnych. 

Dobry tłuszcz

Zdrowa dieta to taka, w której tłuszcz powinien stanowić od 20 do 35% wartości energetycznej. Już mały dodatek tłuszczu do każdego posiłku realizuje nasze zapotrzebowanie na ten składnik odżywczy. Jednakże mając na celu prawidłowe zbilansowanie diety, nie mniejsze znaczenie ma rodzaj tłuszczów dostarczanych w ramach jadłospisu.

Jak zauważa Ewelina Ostrowska, category and customer development manager w Zakładach Tłuszczowych Kruszwica, instytucje zajmujące się zdrowym żywieniem w Polsce i na świecie, takie jak np. Instytut Żywności i Żywienia czy Światowa Organizacja Zdrowia, podkreślają korzyści dla zdrowia wynikające ze spożycia większej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, kosztem tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans. – To właśnie margaryny powstające na bazie olejów roślinnych stanowią doskonałą ofertę dla tych, którzy świadomie poszukują produktów, które swoim  składem i wartościami odżywczymi wspierają modę na zdrowie – wskazuje ekspertka.

Dynamiczny rozwój

W ofercie ZT Kruszwica znajduje się wiele produktów wpisujących się w trendy konsumenckie związane ze zdrowym odżywianiem, jednak na szczególną uwagę zasługuje cała gama produktów marki Optima. – Jest to najmłodsza, dynamicznie rozwijająca się marka w segmencie margaryn zdrowotnych. Z myślą o naszych konsumentach i wspólnym dbaniu o środowisku w styczniu 2020 marka Optima ukazała się w nowym, bardziej przyjaznym środowisku opakowaniu – zaznacza nasza rozmówczyni. Obecne opakowania w 100% nadają się do recyklingu,  zwierają 30% mniej plastiku, a 53% materiału kubka pochodzi z recyklingu. Dzięki tej zmianie firma zmniejszyła o 27 ton zużycie plastiku w ciągu roku oraz emisję CO2 o 112 ton rocznie.

– Zmieniliśmy również nazwy dwóch wariantów: Optima DHA zmieniła nazwę na Optima Neuro, natomiast Optima witamina D+K zmieniła nazwę na Optima Osteo. Badania konsumenckie potwierdziły, że nowe nazwy są dużo bardziej zrozumiałe, lepiej komunikują skuteczność  i odpowiadają na potrzeby naszych konsumentów. Dodatkowo dzięki nowej szacie graficznej, zarówno opakowania jednostkowe jak i zbiorcze, są dużo bardziej impaktowe i łatwo je znaleźć na półce sklepowej – tłumaczy Ewelina Ostrowska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.