15.04.2014/14:24

Rynek słodyczy wart 12,7 mld zł

W 2013 roku dyskonty odpowiadały za 40 proc. całkowitej sprzedaży słodyczy – wynika z raportu KPMG nt. Rynku słodyczy i branży cukierniczej.

Krajowy rynek słodyczy wart jest 12,7 mld zł. Według prognoz do 2018 roku jego wartość wzrośnie do 13,9 mld zł. Jak podkreśla Marek Przeździak, prezes zarządu Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO, najważniejszym i najdynamiczniej rosnącym segmentem są wyroby czekoladowe. W ub.r. stanowiły one ponad 50 proc. wartości kategorii. Prognozuje się, że do 2018 roku wartość ta zwiększy się o ponad 17 proc., podczas gdy cały rynek słodyczy wzrośnie w tym czasie jedynie o 9 proc. Najbardziej perspektywicznym kanałem dystrybucji są dla branży dyskonty; na drugim biegunie są małe sklepy osiedlowe i z obsługą za lady. Krajowa konsumpcja nie rośnie w zadowalającym tempie, dlatego wielu producentów rozwija eksport. W 2013 roku polskie firmy wysłały za granicę słodycze o wartości 6,3 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.