22.10.2020/21:43

Sklep będzie mógł odmówić obsłużenia klienta bez maseczki! Sejm przyjął ustawę

Nieprzestrzeganie obowiązku zakrywania ust i nosa stanowi uzasadnioną przyczynę odmowy sprzedaży w sklepie. Sejm przyjął stosowną ustawę – podaje serwis money.pl.

Jak informowaliśmy wcześniej, sejmowa komisja zdrowia przyjęła nowe rozwiązania ws. zwalczania pandemii. Przegłosowano m.in. przepis, że sklepy mogą odmawiać sprzedaży klientom bez maseczek.

Teraz, jak informuje money.pl, sejm przyjął ustawy covidowe – w tym tę, która zakłada, że nieprzestrzeganie obowiązku zakrywania ust i nosa stanowi uzasadnioną przyczynę odmowy sprzedaży. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Obecnie teoretycznie każdy klient sklepu musi mieć na sobie maseczkę lub przyłbicę. W innym przypadku obsługa, ochrona czy właściciel sklepu, mają prawo odmowy obsłużenia klienta i wyproszenia go ze sklepu. Jednak wielu prawników zwracało uwagę na potencjalny brak podstawy prawnej do wydanego przez rząd rozporządzenia nakazującego zakrywanie twarzy i - w konsekwencji - odmawiania sprzedaży. Teraz sytuacja ta ma zostać uregulowana, by wyeliminować wątpliwości prawne.

Więcej na money.pl

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kj 22.10.2020

    sami sobie zaprzeczacie, najpierw piszecie że wchodzi ustawa dzięki której sprzedawcy mogli będą odmawiać, po czym piszecie że obecnie już tak jest. sami sie gubicie w tych bzdurach. a poza tym wiekszosc ludzi i tak chodzi w maskach wiec na pewno jak juz sie zdazy klient bez maski to lepiej sie z nim wykłócać pół godziny żeby założył maskę zamiast szybko obsłużyć aby jak najszybiej wyszedł i gdzie tu logika??

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także