Sieć Aldi przystępuje do inicjatywy ONZ dotyczącej równości płci
W lutym 2021 roku sieć dyskontów Grupy Aldi Nord podpisała Zasady Wzmacniania Pozycji Kobiet - Women’s Empowerment Principles (WEP). Dokument ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych dotyczy promowania równości płci i wspierania praktyk biznesowych sprzyjających silnej pozycji kobiet w miejscu pracy.
- Podpisując WEP, Aldi nie tylko wspiera równość praktyk biznesowych, podejmuje również starania dotyczące działań, które mają pośredni lub bezpośredni wpływ na pracowników w łańcuchach dostaw. Tu niejednokrotnie kobiety spotykają się z dyskryminacją ze względu na płeć w zakresie wynagrodzeń i warunków pracy oraz ograniczonego dostępu do edukacji - tłumaczy Aldi Polska.
Dyskonter zapewnia, że "chce podnosić świadomość praw człowieka we współpracy z dostawcami i partnerami zewnętrznymi, by zniwelować gorsze traktowanie ze względu na płeć". - Obecnie jest na etapie analizy i oceny warunków wynagrodzenia osób wykonujących pracę u kontrahentów sieci - wskazuje sieć.
- Dołączenie do WEP to jeden z pierwszych etapów polityki równościowej wprowadzanej we wszystkich krajach grupy Aldi Nord. W kolejnych krokach zostaną wprowadzone długoterminowe działania antydyskryminacyjne - zapowiada Aldi.
Z danych udostępnionych przez sieć Aldi wynika, że ponad 80 proc. wszystkich pracowników sieci w Polsce stanowią kobiety. Statystycznie w całej Grupie Aldi Nord kobiety stanowią 2/3 ogółu pracowników.
Na koniec stycznia Aldi w Polsce zatrudniał 2749 kobiet i 616 mężczyzn. Najwięcej kobiet pracowało w działach sprzedaży, księgowości, HR, marketingu i PR. W przypadku stanowisk kierowniczych lub menedżerskich odsetek kobiet wyniósł 68,7 proc., a mężczyzn 31,3 proc.
22