21.08.2020/08:59

Sieć Dino ma już ponad 1300 sklepów. W planach dalsza szybka ekspansja

Łącznie w I półroczu 2020 r. otwarte zostały 84 nowe sklepy w stosunku do 81 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2020 r. sieć Dino liczyła 1302 markety, o 246 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wyniosła ponad 505 tys. mkw, wobec 407,7 tys. mkw rok wcześniej. To wzrost o 23,9 proc.

Dino Polska ma wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów, dzięki czemu w okresie trzech lat do 30 czerwca 2020 r. zwiększyła liczbę sklepów o 625, czyli o 92 proc. Ekspansji geograficznej towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL). Dino kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy.

Dino Polska SA - raport o sieci (ebook)
Dino Polska SA - raport o sieci (ebook)
729,99 zł
 

„Strategia działania Dino Polska oparta jest na standardowym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 mkw. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne z obsługą.” – czytamy w raporcie półrocznym.

Jak podaje spółka, model biznesowy Dino Polska jest w wysokim stopniu skalowalny. Obejmuje scentralizowane zarządzanie wspierane przez odpowiednie systemy informatyczne, sieć logistyczną opartą na pięciu centrach dystrybucyjnych oraz zarządzaną przez Dino sieć transportu. Dino zaopatruje się w większość produktów bezpośrednio u producentów lub ich głównych przedstawicieli.

Dino korzysta z efektu skali i jest już w stanie dokonywać zakupów towarów na korzystnych warunkach, które powinny się dalej stopniowo poprawiać wraz z dalszym rozwojem sieci sprzedaży. Te czynniki, w połączeniu z dźwignią operacyjną i dojrzewaniem sieci sklepów, skutkują konsekwentną poprawą rentowności Dino Polska.

Strategia Dino zakłada dalszy rozwój działalności poprzez skoncentrowanie się na trzech kluczowych obszarach:

  • kontynuacja szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów, w tym dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności oraz konsekwentna ekspansja w nowych regionach
  • kontynuacja wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL). W tym celu Dino zamierza zarówno pozyskiwać nowych klientów, jak i zwiększać średni koszyk zakupowy
  • konsekwentna poprawa rentowności – w minionych latach Dino Polska wypracowała trwały wzrost marży EBITDA. Celem jest dalsza poprawa rentowności dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz kolejnym inicjatywom strategicznym.
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także