10.05.2017/11:25

Sieć Globi liczy już prawie 200 sklepów. Carrefour widzi pole do ekspansji szyldu

Od początku 2016 r. do dziś sieć Globi rozrosła się o 40 sklepów - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Placówek działających pod szyldem należącym do Carrefoura jest dziś w Polsce już 190, a jeszcze w tym roku powinno udać się przekroczyć symboliczną granicę 200 sklepów.

Choć Carrefour nie ujawnia, ile dokładnie placówek Globi rozpocznie działalność w 2017 r., to jednak wiemy, iż francuski detalista wyznaczył sobie za cel otwarcie w br. łącznie 120 sklepów franczyzowych. Liczba ta obejmuje zarówno Globi, jak i sklepy Carrefour Express (pomarańczowe sklepy convenience oraz zielone minimarkety). Można zatem założyć, że kilkadziesiąt otwarć bądź przyłączeń dotyczyć będzie właśnie Globi. Kilka lat temu przedstawiciele Carrefoura deklarowali, że docelowo, w długiej perspektywie czasowej, sklepów pod szyldem Globi może w Polsce działać nawet ok. 2 tys.

Warto przypomnieć, że Globi jest jedną z najstarszych zagranicznych marek sklepów wprowadzonych do Polski. Pierwsze sklepy pod tym szyldem uruchamiane były na początku lat 90. minionego wieku. Marka praktycznie zniknęła z rynku w latach 2007-2008. W 2012 r. Carrefour reaktywował brand Globi i przygotował dla niego nową strategię rozwoju, której centralnym punktem stał się nowy model franczyzowy. Zamiast prostego użyczenia szyldu i zaopatrywania sklepów partnerskich, postawiono na głębszą współpracę i zacieśnienie relacji w ramach pełnoprawnej franczyzy.

Czym Globi różni się od rozwijanej także w systemie franczyzowym sieci Carrefour Express? - Koncept Globi wyróżnia się przede wszystkim tym, dla jakich lokalizacji jest dedykowany. Jest przeznaczony dla sklepów w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. Te lokalizacje mają inną specyfikę i odpowiadają na inne potrzeby klientów, niż np. typowe lokalizacje sklepów convenience, które – tak jak Carrefour Expressy z pomarańczowym szyldem, funkcjonują w ruchliwych centrach dużych miast - tłumaczy biuro prasowe Carrefour.

Od zielonego minimarketu Carrefour Express, Globi różni się natomiast mniejszą powierzchnią. Sklepy Globi otwierane są w lokalach o powierzchni minimum 50 mkw., a średnia powierzchnia sprzedaży wynosi ok. 80 mkw. Dla porównania, powierzchnia zielonych Carrefour Expressów sięgać może nawet 200 mkw.

W sklepach Globi nie znajdziemy np. szerokiej oferty dań na wynos (food-to-go), charakterystycznej dla placówek Carrefour Express. Szczególnie duży nacisk położony został natomiast np. takie kategorie, jak alkohol i asortyment przemysłowy (szczególnie w sklepach umiejscowionych na wsi, gdzie dostępność produktów non-food jest mniejsza, niż w miastach). Do Globi wprowadzono także ok. 400-500 produktów marki własnej Carrefour, odpiek pieczywa na miejscu, oraz usługi dodatkowe dla klientów (płacenie rachunków przy kasie, cashback, doładowania telefonu itp.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.