26.10.2020/18:38

Sieć Intersport Polska walczy o przetrwanie. Tnie koszty, minimalizuje straty i rozwija kanał e-commerce

Według wstępnych szacunków w II kwartale roku obrotowego 2020/21, tj. od 1 lipca do 30 września 2020 r. spółka Intersport Polska poprawiała w ujęciu rok do roku wynik finansowy o 4,1 proc., zmniejszając stratę brutto o 116 tys. zł. do poziomu 2,7 mln zł z 2,8 mln zł.

Spółka odnotowała rok do roku lepszy wynik finansowy dzięki poprawie marży procentowej o 2,4 p.p. oraz zmniejszeniu kosztów o 10,9 proc. na wielu kluczowych poziomach działalności operacyjnej – pomimo większej ilości sklepów.

W okresie od 1 lipca do 30 września 2020 r. spółka ograniczyła m.in. koszty usług obcych o 15 proc. – gdzie główną pozycję stanowią koszty najmu powierzchni handlowych, zużycia materiałów i energii o 6 proc., wynagrodzenia o 8 proc., pozostałe koszty rodzajowe o 15 proc.

W II kwartale roku obrotowego 2020/2021 spółka odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 46.680 tys. zł, czyli o 17 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 56.219 tys. zł). W ujęciu r/r poprawiła o 482 tys. zł wynik EBITDA, który wyniósł obecnie -725 tys. zł, zaś w analogicznym okresie ubiegłego roku był na poziomie -1.207 tys. zł.

„Spółka osiągnęła wzrost o 48 proc. sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce, który stanowił 8,6 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2020 r. tj. w I półroczu roku obrotowego 2020/2021, spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 81,9 mln zł, czyli o 22,3 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu (było: 105,5 mln zł). Dynamika obrotów za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 80 proc. i stanowiła 13,5 proc. udziału w ogólnej sprzedaży.” – czytamy w komunikacie.

Według wstępnych szacunków w I półroczu roku obrotowego 2020/2021 spółka osiągnęła stratę brutto na poziomie 6,6 mln zł, czyli o 2,1 mln zł większą w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego – głównie ze względu na odnotowaną w I kwartale br. stratę brutto w wysokości 3,9 mln zł. Strata ta była konsekwencją ograniczenia podstawowej działalności spółki, która polega na prowadzeniu sprzedaży w sklepach sportowych zlokalizowanych w galeriach handlowych – nastąpiło całkowite zamknięcie sklepów stacjonarnych Intersport w okresie od 1 kwietnia do 3 maja br. w wyniku wprowadzenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego Covid-19.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także