28.03.2017/13:50

Sieć Krakowski Kredens idzie na sprzedaż?

Należąca do firmy Alma Market, sieć Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska może wkrótce zostać wystawiona na sprzedaż, aby pokryć wierzytelności mającej problemy finansowe firmy. Władze Almy obawiają się jednak, że podjęte kilka tygodni temu przez krakowski sąd decyzje mogą odbić się negatywnie na sytuacji Krakowskiego Kredensu, a tym samym potencjalnej wycenie spółki.

Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A., która prowadzi działalność operacyjną od czerwca 2007 roku, konsekwentnie rozwija swoją sieć sprzedaży. Na koniec 2016 roku spółka ta posiadała 47 (obecnie 45) obiektów handlowych zlokalizowanych w aglomeracji warszawskiej, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu, Zabrzu, Bielsku-Białej, Toruniu, Szczecinie, Gliwicach, Rzeszowie, Kielcach, Lublinie, Gdyni, Białymstoku i Bydgoszczy, które oferowały produkty pod marką własną towarów o nazwie „Krakowski Kredens”.

W 2016 roku spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. otworzyła 4 nowe sklepy pod marką Krakowski Kredens - w kwietniu uruchomiono nową lokalizację w Gdańsku, w październiku otwarto obiekt w Poznaniu, w grudniu działalność rozpoczęła placówka handlowa w Balicach oraz stoisko w Delikatesach Alma w Krakowie.

Od września 2016 roku spółka Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. zaprzestała sprzedaży do spółki dominującej Alma Market S.A. będącej głównym odbiorcom w segmencie handlu hurtowego, co przyczyniło się do osiągnięcia niższych przychodów ze sprzedaży towarów ogółem r/r o ponad 11 proc. Dodatkowo sytuacja w jakiej znalazła się spółka Alma Market spowodowała konieczność dokonania przez spółkę zależną odpisów na należności w łącznej kwocie ponad 3,2 mln zł.

W 2016 roku Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. wypłacił na rzecz Spółki Dominującej dywidendę w kwocie 3 mln zł. W związku z tym Spółka Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. za 2016 rok wygenerowała stratę na poziomie prawie 2,9 mln zł. Spółka nie ma problemów z terminowym regulowaniem zobowiązań i ma zdolność do natychmiastowej spłaty swoich długów i zobowiązań. Wskaźniki rentowności sprzedaży, majątku i kapitału wykazują w stosunku do roku poprzedniego tendencję spadkową, z uwagi na wykazaną stratę netto. Dodatnie przepływy z działalności operacyjnej w 2016 roku pokryły ujemne przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej oraz finansowej.

Główny cel jaki postawił sobie zarząd spółki zależnej na 2017 rok to pozyskanie nowych klientów w segmencie handlu hurtowego oraz poprawa rentowności placówek detalicznych przy jednoczesnym założeniu nieprzedłużania umów w obiektach, które nie generują dodatnich wyników finansowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.