14.03.2017/12:43

Artur Góralczyk, prezes sieci Mila: Dzięki remodelingowi średnia sprzedaż zwiększa się dwucyfrowo

Mila, sieć supermarketów typu proximity, otworzyła piąty supermarket po remodelingu. Sprzedaż w dotychczas zmodernizowanych placówkach istotnie wzrosła. W 2017 r. spółka planuje kontynuować proces modernizacji swoich sklepów oraz rozbudować portfel produktów marki własnej, co powinno wpłynąć na wzrost marży. 

- Dzięki remodelingowi średnia procentowa sprzedaż zwiększa się dwucyfrowo. To bardzo dobry wynik. Zaobserwowane przez nas wzrosty dowodzą, że decyzja o zmianach była słuszna. Zmodernizowane sklepy są reprezentatywne dla całej naszej sieci, dlatego należy oczekiwać, że podobne wyniki osiągniemy w pozostałych sklepach – mówi Artur Góralczyk, prezes sieci supermarketów Mila. 

Piąty, zmodernizowany supermarket zlokalizowany w Płocku uruchomiono 2 marca. W obiekcie, podobnie jak w czterech pozostałych, odnowiono stoiska: cukierniczo-piekarnicze, mięsno-wędliniarskie oraz samoobsługowe stoisko alkoholowe.

- Nieustanne wzmacnianie oferty w takich kategoriach, jak świeże warzywa i owoce, wędliny i mięsa, sery i ciasta oraz pieczywo jest odpowiedzią sieci na zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki Mila znajdą oni wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu – podkreśla prezes Góralczyk. 

W 2017 roku, mając na uwadze skuteczność wprowadzanych zmian, ale także sprzyjające warunki rynkowe, sieć supermarketów Mila Zamierza zmodernizować kolejne placówki. 

- Nasza sieć liczy obecnie 188 supermarketów. Inwestujemy w rozwój, ponieważ chcemy wykorzystać bardzo dobrą koniunkturę w segmencie proximity (tj. sklepy zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy), który w kolejnych latach wg prognoz rynkowych będzie rosnąć średnio 8,5 proc. rocznie. Moment na zmiany jest dobry również dzięki sprzyjającemu otoczeniu makroekonomicznemu. Płace rosną, a bezrobocie maleje – tłumaczy Prezes Góralczyk.

Remodelingowi supermarketów Mila towarzyszy rozwój portfela produktów marki własnej. Obecnie sieć supermarketów Mila ma ponad sześćdziesiąt towarów marki własnej w kilkunastu kategoriach. W 2017 roku liczba pozycji zwiększy się niemal dwukrotnie. Marki własne charakteryzują się wyższymi marżami, dlatego wprowadzane zmiany powinny pozytywnie przełożyć się na wyniki spółki.

Sieć Mila od stycznia 2015 roku po całościowym rebrandingu rozpoczęła samodzielną działalność jako sieć supermarketów Mila (wcześniej część Grupy Polomarket). Obecnie spółka posiada 188 supermarketów spożywczych i zatrudnia 5400 pracowników. 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • pracownicy 17.05.2017

    zyski wzrastają a gdzie są pracownicy niskie zarobki nie przestrzeganie kodeksu pracy mobbing to jest wizerunek sieci Mila

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.