Sieć Piotr i Paweł testuje aplikację Skanuj i Kupuj
Sieć supermarketów Piotr i Paweł testuje w sklepie przy ul. Druskienickiej 12a w Poznaniu aplikację mobilną „Skanuj i Kupuj”, która pozwoli klientom sklepów skanować oraz płacić za produkty przy użyciu smartfona. Dzięki nowej usłudze klienci będą krócej stać w kolejkach i nie będą tracić czasu na wyjmowanie zakupów na taśmę przy kasie,, a następnie ich pakowanie z powrotem.
Jak podkreślają przedstawiciele sieci Piotr i Paweł z perspektywy klienta najważniejszym atutem aplikacji "Skanuj i Kupuj" którą wprowadziła sieć supermarketów, jest możliwość samodzielnego zakończenia procesu zakupu ( z wyłączeniem sytuacji, gdzie system zgodnie ze specjalnie stworzonym algorytmem scoringowym , wymusza weryfikację zakupów) klient przy użyciu własnego smartfona, który w tym przypadku pełni funkcje skanera, może samodzielnie skasować produkty, zapakować je do torby a następnie przy dedykowanym stanowisku zapłacić kartą za zakupy. Takie podejście pozwala klientowi uniknąć konieczności wypakowywania zakupów i ponownego pakowania ich do toreb, pozwala skrócić czas zakupów.
Zaś z perspektywy sklepu, takie podejście pozwala dodatkowo skracać część procesu zakupowego, która odbywa się przy kasie i tym samym pozwala usprawniać obsługę przykasową. Sieć zastrzega sobie jednak, że każdy klient może zostać poddany częściowej lub całkowitej kontroli przez kasjera w celu weryfikacji prawidłowego zeskanowania produktów.
Aplikacja poza opcją samodzielnego skanowania produktów w sklepie, może być wykorzystywana także w domu. Klient może tworzyć listę zakupów, skanując produkty które akurat kończą się w jego lodówce. Tak przygotowaną listę może kliknięciem przesłać do e-piotripawel.pl i zrealizować ją z opcją dowozu zakupów do domu.
Aplikacja „Skanuj i Kupuj” jest kolejnym po kasach samoobsługowych krokiem, w rozwoju innowacyjnych, proklienckich, narzędzi handlu detalicznego, których Piotr i Paweł nieustannie poszukuje jako lider nowoczesnego handlu.
W całej Polsce pod szyldem sieci Piotr i Paweł działa już ok. 140 sklepów. Obroty sieci za rok finansowy 2015 wyniosły 2,123 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 proc.
27