Sieć Stokrotka zanotowała znaczny wzrost sprzedaży w sierpniu
Sprzedaż w sklepach Stokrotka, wzrosła w sierpniu rdr o około 15,7 proc. i wyniosła 187 mln zł. Sprzedaż porównywalna w tym samym miesiącu zwiększyła się o około 4,4 proc.
Przychody ze sprzedaży towarów za okres lipiec-sierpień wyniosły 382 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2015 r. o 18,8 proc.
Przychody ze sprzedaży sklepów Stokrotka od początku roku do końca sierpnia wyniosły 1522 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 22,9 proc.
Wzrost sprzedaży towarów LFL (sprzedaż porównywalna) w sklepach własnych Stokrotki w sierpniu wyniósł około 4,4 proc., w sklepach własnych Stokrotki za lipiec-sierpień około 6,2 proc., a od początku 2016 roku wzrost sięgnął około 7,2 proc.
W sierpniu 2016 roku Stokrotka otworzyła łącznie 5 sklepów, w tym dwa supermarkety, jeden market oraz dwa sklepy franczyzowe. Powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,6 tys. mkw: 1,0 tys. mkw w supermarketach, 0,2 tys. mkw w marketach oraz 0,4 tys. mkw w sklepach franczyzowych.
Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec sierpnia 2016 roku wyniosła 355, a łączna powierzchnia handlowa 169,4 tys. mkw.
Sieć sklepów Stokrotka należy do notowanej na giełdzie grupy kapitałowej Emperia Holding.
12