Sieci detaliczne poszerzają ofertę suplementów diety wspierających odporność
W ostatnim czasie detaliści przejawiają duży wzrost zainteresowania produktami na odporność w kanale FMCG. Korzysta na tym m.in. polska firma Olimp Lab, która podjęła współpracę z takimi sieciami jak PKN Orlen, Shell, Lidl, Żabka czy Frisco.
Branża FMCG nie zwalnia i mimo pandemii urosła rok do roku o 9,5 proc. Klienci coraz częściej szukają produktów, które do tej pory były kojarzone z rynkiem aptecznym. Jednym z przykładów zmiany w branży jest pojawienie się suplementów diety Olimp Labs na stacjach benzynowych. Firma podpisała umowy o współpracy z dwoma czołowymi koncernami, a ich produkty są już dostępne na prawie 3000 stacjach paliw.
Sieci takie jak Lidl i Żabka także zainteresowały się produktami od polskiego producenta. Specjalne przygotowane standy z domową apteczką pojawiły się w 720 sklepach Lidl. Suplementy znalazły się także w Żabce.
– Pierwsze testy przeprowadzone w wybranych sklepach Żabka były bardzo obiecujące, dlatego sieć zdecydowała o zatowarowaniu na większą skalę. Klienci obecnie ograniczają ilość miejsc, w których robią zakupy, dlatego pomysł, aby przy okazji wizyty w sklepie mogli zaopatrzyć się w produkty na odporność spotkał się także z zainteresowaniem sieci Lidl – mówi Paweł Serwatka, dyrektor sprzedaży FMCG w Olimp Labs.
Także e-sklep Frisco wprowadził do oferty produkty polskiej firmy.