25.11.2016/23:49

Sieci dyskontowe w Polsce w dobrej kondycji

Biedronka, Lidl Polska, Netto Polska i Aldi Nord, to cztery firmy, które reprezentują format dyskontowy na polskim rynku handlowym. Od 2015 r. spada liczba otwarć placówek w tym kontekście - głównie poprzez ograniczenie ekspansji przez sieć Biedronka. Firmy mocno pracują nad efektywnością już działających sklepów. Inwestują w modernizację obiektów, ekspozycję i rozwijają asortyment. Jak więc wyglądają wyniki finansowe sieci dyskontowych w Polsce?

Największą siecią dyskontową w Polsce jest oczywiście Biedronka z siecią ponad 2700 sklepów w całym kraju. W 2015 r. przygody ze sprzedaży sklepów należących do portugalskiej spółki Jeronimo Martins wzrosły do 39,25 mld zł. To oznacza wzrost o 9,37 proc. w porównaniu z rokiem 2014.

Na drugim miejscu uplasowała się sieć Lidl Polska, która zarządza obecnie ponad 600 placówkami na polskim rynku. Przychody ze sprzedaży niemieckiego operatora wyniosły w 2015 r. 12,5 mld zł, a dynamika przychodów wyniosła 8,7 proc.

Duńska sieć dyskontów Netto Polska wygenerowała w 2015 r. przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 2,9 mld zł, przy dynamice 1,8 proc. Co w porównaniu z konkurentami jest dość słabym wynikiem. Szczególnie, że – jak podkreślają eksperci – rozwój dyskontów spowolnił, ale to one systematycznie zwiększają udziały w Polskim rynku detalicznym.

Na ostatnim miejscu uplasowała się sieć Aldi Nord. Przychody ze sprzedaży niemieckiego operatora 670 mln zł, a ich dynamika wyniosła 15,9 proc. Wysoka dynamika nie dziwi, przy obecnej skali firmy która zarządza w Polsce ok. 110 sklepami, kilka/kilkanaście otwarć rocznie przekłada się na mocny wzrost sprzedaży.

Dane za "Lista 2000"

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.