26.09.2018/12:42

Sieci handlowe i producenci przeciw marnotrawieniu żywności

Aldi, Lidl, Tesco, Coca Cola i inne przedsiębiorstwa w liczbie 85 firm w Wielkiej Brytanii połączyły siły, by stworzyć sojusz przeciwko marnotrawieniu żywności – informuje serwis lebensmittelpraxis.de.

Detaliści i producenci rozpoczęli wspólne działania na rzecz zapobieganiu marnotrawienia żywności. Wraz z organizacją IGD zajmująca się badaniami w tym zakresie chcą zminimalizować marnotrawstwo na każdym etapie łańcucha dostaw „od gospodarstwa do stołu”.

W szczególności, supermarkety są krytykowane za to, że nie akceptują zbyt małych, zbyt dużych lub odbiegających od standardów produktów spożywczych z powodu wymagań jakościowych, co w dużym stopniu przyczynia się do produkcji odpadów w Wielkiej Brytanii. Teraz 89 sygnatariuszy, w tym Aldi, Arla, Coca Cola, Lidl, Tesco i Unilever zobowiązało się do realizacji planu dobrowolnego.

Zobowiązanie ma na celu pomóc Wielkiej Brytanii w spełnieniu określonych wymogów, m.in. zmniejszeniu o połowę globalnego marnotrawienia żywności na mieszkańca na poziomie detalicznym i konsumenckim oraz zmniejszeniu strat żywności w łańcuchach produkcji i dostaw.

Zgodnie z Agendą Zrównoważonego Rozwoju ONZ, do września 2019 roku wszyscy najważniejsi detaliści z Wielkiej Brytanii oraz połowa głównych producentów i dostawców będą musieli mierzyć marnotrawienie żywności i składać sprawozdania na ten temat, aby osiągnąć cel ONZ do 2026 roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.