07.07.2014/22:06

Sieci zwiększają wydatki na reklamę

Czołowe sieci handlowe zwiększyły w 2013 roku nakłady reklamowe o 31 proc. Z danych firmy Kantar Media, przytoczonych przez „Puls Biznesu”, wynika, że wszystkie sklepy wielkopowierzchniowe (dyskonty, supermarkety i hipermarkety) cennikowo wydały na reklamę 1,126 mld zł. Analogicznie, jak rok wcześniej, zdecydowanym liderem pozostaje Lidl, który przeznacza na autopromocję ponad 412 mln zł rocznie – niemal dwa razy więcej niż jego największy rywal, Biedronka. Na najniższym stopniu podium plasuje się Tesco. Sieci najczęściej widać w telewizji. Lidl lokuje tam 60 proc. budżetu reklamowego, Biedronka 66 proc., a Kaufland aż 70 proc. Tylko Polomarket ma inną strategię i pojawia się przede wszystkim w radiu. Zostawia tam 65 proc. środków przeznaczonych na promocję.









(AU)

Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (136) Czerwiec - Lipiec 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.