14.10.2019/15:37

Singapur jako pierwszy na świecie zakazuje reklamy słodzonych napojów

Singapur to pierwszy kraj na świecie, który zdecydował się na zakaz reklamowania niezdrowych napojów z wysoką zawartością cukru. To kolejny etap trwającej w tym kraju walki z cukrzycą – informuje CNN.

Zakaz ma objąć najbardziej szkodliwe napoje z dodatkiem cukru – napoje bezalkoholowe, napoje i soki owocowe, jogurty i kawę instant. Decyzja została ogłoszona przez tamtejsze Ministerstwo Zdrowia po konsultacjach społecznych, przeprowadzonych w drodze ankiety.

W nadchodzących miesiącach ministerstwo będzie gromadzić dane konsumenckie i pochodzące z branży, w celu opracowania dalszych szczegółów ograniczeń, które obowiązywać zaczną od przyszłego roku. Ponadto, napoje słodzone będą musiały nosić oznaczenia w postaci kodu kolorowego, sygnalizującego wartości odżywcze i zawartość cukru danego produktu.

W ramach walki z cukrzycą rozważane są też takie kroki, jak obłożenie napojów słodzonych specjalną akcyzą, a nawet bezpośredni zakaz sprzedaży napojów z dużym dodatkiem cukru.

Źródło: cnn.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.