04.09.2014/11:25

Soki i nektary napędzają branżę napojową

Po kilku latach spadków w Polsce znowu rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych (SNN) – pisze „Rzeczpospolita".

Upalny lipiec nie wywołał przełomu na krajowym rynku napojów bezalkoholowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. wydaliśmy na nie – nie licząc lokali gastronomicznych – niespełna 7,2 mld zł, o 3,3 proc. więcej niż przed rokiem – podaje Coca-Cola HBC za firmą badawczą Nielsen. Z taką dynamiką rynkowi daleko jest do okresu boomu sprzed kilku lat. Jednak w porównaniu ze słabym 2013 r. producenci mogą mieć powody do zadowolenia. W całym ubiegłym roku sprzedaż napojów bezalkoholowych zmalała o 1,1 proc., do 11,76 mld zł. Duży wpływ na poprawę wyników branży mają w tym roku soki i nektary. Nielsen podaje, że od 1 stycznia do końca lipca 2014 r. wydaliśmy na nie prawie 1,2 mld zł, o 7,6 proc. więcej niż w rok wcześniej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.