10.07.2014/13:32

Spadek sprzedaży w handlu tradycyjnym i hipermarketach

Prognozy Euromonitora International przewidują ponad 10 proc. mniejsze wpływy w handlu tradycyjnym i 1,4 proc. w hipermarketach.

Małe, tradycyjne sklepy nawet połowę swych obrotów zyskiwały dzięki sprzedaży alkoholu i papierosów. Zastój a nawet spadki w tych kategoriach sprawiają, że Euromonitor przewiduje ponad 10 proc. spadek sprzedaży w tych sklepach (do 43,9 mld zł). Radzące sobie doskonale do tej pory hipermarkety także muszą liczyć się ze spadkiem o co najmniej 1,4 proc. (do 28,3 mld zł). To efekt wzrostu innych, mniejszych segmentów – dyskontów (prognozowany wzrost sprzedaży o 6,8 proc. do 45,3 mld zł), sieci convenience (wzrost o 5,3 proc. do 25,8 mld zł) oraz supermarketów gdzie wzrost wynieść ma 3,7 proc. (do 30,8 mld zł).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.