14.01.2020/22:30

Sprzedaż Biedronki wzrosła w 2019 r. do 53 mld zł! Sieć wykorzystała świetne warunki rynkowe

Spółka Jeronimo Martins, do której należy sieć supermarketów Biedronka podała wstępne wyniki finansowe za 2019 r.  Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w ub. roku do 12,62 mld euro (tym samym wyniosła ok 53 mld zł), co oznacza wzrost rdr w euro o 7,9 proc., a w walucie lokalnej o 8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 5,8 proc.

W samym IV kw sprzedaż Biedronki wyniosła 3,38 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 10,6 proc., a w walucie lokalnej o 10,3 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,7 proc.

Grupa Jeronimo Martins podała, że sprzedaż Biedronki stanowiła w 2019 roku 67,7 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy. Skonsolidowana sprzedaż portugalskiej grupy wzrosła r/r o 7,5 proc. do 18,64 mld euro. Tym samym w 2019 r. dystrybutor zwiększył sprzedaż o 1,3 mld euro

Firma Jeronimo Martins podkreśliła, że firmie udało się osiągnąć tak dobre wyniki mimo, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.

Jak podkreślają przedstawiciele Jeronimo Martins w Polsce popyt konsumpcyjny utrzymał się na dobrym poziomie. Inflacja żywności w kraju, wyższa niż początkowo zakładano w tym roku, wyniosła ok. 4,9 proc. Sektor detaliczny nadal dostosowywał się do stopniowego wdrożenie zakazu handlu w niedzielę".

Władze Jeronimo Martins podkreślają, że rok 2019 był bardzo dobry dla spółki, pozwolił firmie wzmocnić pozycję w trzech krajach, w których działa, i w pełni skorzystać z istniejących korzystnych warunków konsumenckich, szczególnie w Polsce. W związku z tym Grupa rozpoczyna rok 2020 z pozytywnym impulsem i jest zdecydowana kontynuować wzrost.


 




 

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Bakbar 16.01.2020

    Przecież Eurocash to de facto odłam JMD tylko w celu uniknięcia zapisów o nadużywaniu pozycji dominującej wydzielili te biznesy (przypominam że według UE po przekroczeniu 40% udziałów następuje koniec z wycieczkami pod wodą = koniec rozwoju JMD pod logo Biedronka). Aktualnie to dwa rozwijające się równolegle biznesy oparte na know how JMD i oba do 40% maja daleko ale łącznie??? No to mamy odpowiedź dlaczego osobno?

  • @klik 16.01.2020

    Wolny rynek. Funkcjonuje tak cały cywilizowany świat. Musisz się z tym pogodzić czy chcesz czy nie chcesz. Biedronka urosła w polsce, nie jest to koncept przeniesiony z zachodu jak Kaufland czy Lidl. Pracuje w niej cała masa polaków. Czy chcesz tym ludziom zabrać pracę? Podatki które płaci biedra są zdecydowanie wyższe niż wszyskich razem zebranych polskich operatorów. Nie czepiasz sie eurocashu i jego podmiotom? Tylko biedra solą w oku. Komuś się widzę marzy powrót socrealizmu.

  • klik 15.01.2020

    To już jest dominacja i dalszy brak reakcji Rządu i Parlamentu na ten monopol, skończy się likwidacją polskiego handlu. Zrobią to wspólnie z Lidlem i Kauflandem i Żabą,/niedzielny handel/ co zapowiadali20 lat temu !!!! Obce sieci zdominowały krwioobieg polskiej gospodarki czyli handlu. Czy tak ma wyglądać repolonizacja, którą zapowiadał Premier Morawiecki?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.