Sprzedaż Biedronki wzrosła w 2019 r. do 53 mld zł! Sieć wykorzystała świetne warunki rynkowe
Spółka Jeronimo Martins, do której należy sieć supermarketów Biedronka podała wstępne wyniki finansowe za 2019 r. Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w ub. roku do 12,62 mld euro (tym samym wyniosła ok 53 mld zł), co oznacza wzrost rdr w euro o 7,9 proc., a w walucie lokalnej o 8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 5,8 proc.
W samym IV kw sprzedaż Biedronki wyniosła 3,38 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 10,6 proc., a w walucie lokalnej o 10,3 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,7 proc.
Grupa Jeronimo Martins podała, że sprzedaż Biedronki stanowiła w 2019 roku 67,7 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy. Skonsolidowana sprzedaż portugalskiej grupy wzrosła r/r o 7,5 proc. do 18,64 mld euro. Tym samym w 2019 r. dystrybutor zwiększył sprzedaż o 1,3 mld euro
Firma Jeronimo Martins podkreśliła, że firmie udało się osiągnąć tak dobre wyniki mimo, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.
Jak podkreślają przedstawiciele Jeronimo Martins w Polsce popyt konsumpcyjny utrzymał się na dobrym poziomie. Inflacja żywności w kraju, wyższa niż początkowo zakładano w tym roku, wyniosła ok. 4,9 proc. Sektor detaliczny nadal dostosowywał się do stopniowego wdrożenie zakazu handlu w niedzielę".
Władze Jeronimo Martins podkreślają, że rok 2019 był bardzo dobry dla spółki, pozwolił firmie wzmocnić pozycję w trzech krajach, w których działa, i w pełni skorzystać z istniejących korzystnych warunków konsumenckich, szczególnie w Polsce. W związku z tym Grupa rozpoczyna rok 2020 z pozytywnym impulsem i jest zdecydowana kontynuować wzrost.
3 komentarze
-
16.01.2020
Przecież Eurocash to de facto odłam JMD tylko w celu uniknięcia zapisów o nadużywaniu pozycji dominującej wydzielili te biznesy (przypominam że według UE po przekroczeniu 40% udziałów następuje koniec z wycieczkami pod wodą = koniec rozwoju JMD pod logo Biedronka). Aktualnie to dwa rozwijające się równolegle biznesy oparte na know how JMD i oba do 40% maja daleko ale łącznie??? No to mamy odpowiedź dlaczego osobno?
-
16.01.2020
Wolny rynek. Funkcjonuje tak cały cywilizowany świat. Musisz się z tym pogodzić czy chcesz czy nie chcesz. Biedronka urosła w polsce, nie jest to koncept przeniesiony z zachodu jak Kaufland czy Lidl. Pracuje w niej cała masa polaków. Czy chcesz tym ludziom zabrać pracę? Podatki które płaci biedra są zdecydowanie wyższe niż wszyskich razem zebranych polskich operatorów. Nie czepiasz sie eurocashu i jego podmiotom? Tylko biedra solą w oku. Komuś się widzę marzy powrót socrealizmu.
-
15.01.2020
To już jest dominacja i dalszy brak reakcji Rządu i Parlamentu na ten monopol, skończy się likwidacją polskiego handlu. Zrobią to wspólnie z Lidlem i Kauflandem i Żabą,/niedzielny handel/ co zapowiadali20 lat temu !!!! Obce sieci zdominowały krwioobieg polskiej gospodarki czyli handlu. Czy tak ma wyglądać repolonizacja, którą zapowiadał Premier Morawiecki?
12