09.01.2019/13:46

Sprzedaż Tesco w górę, ale Aldi i Lidl notują znacznie wyższe wzrosty

Chociaż w te święta klienci częściej odwiedzali kolejne brytyjskie supermarkety, to według danych firmy Nielsen w konkurencyjnym otoczeniu handlowym, tempo wzrostu sprzedaży artykułów spożywczych spadło do poziomu  1,8 proc. w ciągu ostatnich czterech tygodni, to prawie połowa wzrostu (3,7 proc.) jaki odnotowano w tym samym czasie w ubiegłym roku. Jednocześnie czterech największych brytyjskich operatorów odnotowało spadek udziałów w rynku detalicznym.

Klienci na Wyspach prześcigali się w poszukiwaniu promocji ścigali, których w tym roku sieci handlowe oferowały nadzwyczaj dużo.. To spowodowało, że konsumenci odwiedzili w okresie przedświątecznym znacznie więcej sklepów niż w roku ubiegłym. O ile liczba wizyt wzrosła, to o 3 proc. spadła średnia wartość koszyka zakupowego, podczas gdy rok wcześniej jego wartość urosła o 3 proc. - mówi Mike Watkins, szef działu sprzedaży detalicznej i Business Insight w firmie Nielsen

Największe wzrosty sprzedaży zanotowały sieci Aldi i Lidl, kolejno było to 11,7 i 13,6 proc. W okresie przedświątecznym udziały dyskontów w brytyjskim rynku sięgnęły 13,9 proc. W najważniejszych czterech ostatnich tygodniach ub. roku wzrost sprzedaży zanotowały Tesco (0,4 proc.) i Asda (0,8 proc.), zaś Morrisons i Sainsbury odnotowały jej spadek.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.