24.04.2013/12:23

Sprzedaż w Biedronce większa o 20 proc. w I kwartale br.

Dyskonty Biedronka zwiększyły w pierwszym kwartale br. swoją sprzedaż o 20 proc. Jak ujawnił Pedro Soares dos Santos, dyrektor generalny grupy Jeronimo Martins, polska sieć zanotowała w tym okresie obroty na poziomie 1,8 mld euro.

Oznacza to, że Biedronka posiada już 67 proc. udziałów w całej sprzedaży realizowanej przez grupę, zaś obroty polskich dyskontów są już prawie trzykrotnie wyższe od sprzedaży w rodzimej sieci supermarketów Pingo Doce. – Zwiększeniu uległa również liczba naszych placówek handlowych w Polsce. W pierwszym kwartale br. zainaugurowaliśmy 22 sklepy spośród 290 obiektów, które planujemy uruchomić do końca tego roku. Łącznie nasza powierzchnia handlowa w Polsce powiększyła się o prawie 15 500 mkw., podczas gdy w Portugalii zaledwie o 1100 mwk. – dodał przedstawiciel firmy JM.Od stycznia do marca br. zysk portugalskiej grupy wyniósł 75 mln euro, co oznacza że był wyższy o 10,4 proc. niż w pierwszym kwartale 2012 r. Władze detalisty przyznały, że jego wzrost spółka zawdzięcza głównie Biedronce. Jeronimo Martins zwiększył też skonsolidowaną sprzedaż o 15,6 proc. do poziomu 2,8 mld euro. Z kolei sprzedaż EBITDA całej grupy wzrosła do 167 mln euro, czyli o 13,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Gorzej grupa JM wypadła pod względem zadłużenia. O ile pod koniec pierwszego kwartału 2012 r. wynosiło ono 182 mln euro, o tyle już rok później przekroczyło poziom 271 mln euro. Zdaniem Pedra Soaresa dos Santosa wyniki JM za pierwszy kwartał br. korespondują z „najlepszymi przewidywaniami” kierownictwa firmy.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.