Sprzedaż w dyskontach i supermarketach w górę
W lipcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 4,4% wobec wzrostu o 6,5% przed miesiącem oraz o 3,5% w lipcu ub. Roku. W porównaniu z czerwcem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 0,2% (wobec wzrostu przed rokiem o 2,2%).
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu br. była wyższa w skali roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (hiper-, supermarketach i dyskontach – red.) o 10,2% wobec wzrostu o 4,4% przed rokiem oraz w jednostkach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 4,6% wobec wzrostu o 4,8%). Spadek sprzedaży odnotowano w grupowaniu „pozostałe” (o 8,4% wobec spadku przed rokiem o 12,9%).
W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost sprzedaży odnotowano w podmiotach zaklasyfikowanych do grupowań: „tekstylia, odzież i obuwie” (o 18,8%), „farmaceutyki, kosmetyki sprzęt ortopedyczny” (o 11,3%) oraz „meble rtv, agd” (o 9,6%). W okresie styczeń –lipiec br. wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku wyniósł 5,1% (wobec wzrostu o 3,7% w 2015 r.).
2