16.03.2014/21:55

SPS Handel próbuje sił w detalu

Ostrołęcka spółka SPS Handel, zajmująca się hurtową dystrybucją artykułów spożywczych, podjęła działania w handlu detalicznym, rozwijając kolejne sieci sklepów. Do Zielonego Marketu dołączyły niedawno szyldy Bit, Prim i Wiejska Wędzarnia.

Giełdowy SPS Handel, należący z kolei do Polfood Group, jest jednym z większych dystrybutorów produktów spożywczych w północno­‑wschodniej Polsce. Działa od 1998 roku w Ostrołęce, ma tam duże centrum dystrybucyjne a także centrum typu C&C. W 1999 roku firma postanowiła spróbować sił w detalu, otwierając sklepy pod logo Zielony Market. Dzięki przejęciom ich liczba szybko doszła do 40.
W 2010 roku SPS Handel dostał znaczący zastrzyk finansowy od funduszu Resource Partners, zajmującego się finansowaniem wzrostu małych i średnich wschodnioeuropejskich firm. Fundusz jest inwestorem średnioterminowym, z horyzontem inwestycji sięgającym od 3 do 5 lat. Umowa przewidywała objęcie znaczącego pakietu mniejszościowego akcji SPS Handel o wartości 60 mln zł. SPS Handel postanowił wówczas poszerzyć portfel sklepów o trzy nowe sieci: Bit, Wiejska Wędzarnia i Prim.
Sklepy Bit to pomysł na osiedlowe albo wiejskie sklepy spożywcze, zazwyczaj o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych (największy ma niemal 300 mkw.). Jest ich już 30, zaś koncept opiera się o obiekty ajencyjne z ofertą typową dla placówek convenience – doraźne, szybkie lub impulsowe zakupy.
Pod szyldem Wiejska Wędzarnia działa póki co… jeden duży sklep w Ostrołęce, przy ul. Goworowskiej, w środku osiedla. W ofercie duży pakiet spożywczy, w tym wyroby premium i żywność ekologiczna, do tego mocno rozbudowane stoisko monopolowe. Główne miejsce zajmuje duża ekspozycja wędlin oraz pieczonych mięs. Pośrodku znajduje się stylizowane, drewniane „wiejske” stoisko z wyrobami premium. Ofertę uzupełnia stoisko garmażeryjne.
Największe nadzieje SPS Handel wiąże ponoć z pomysłem spożywczo­‑przemysłowych dyskontów o nazwie Prim. Na mapie regionu jest ich już ponad 20. Ostatnio liczba placówek z logo Prim zwiększyła się po przejęciu siedmiu sklepów Bliski w Białymstoku i Sokółce oraz trzech Carrefour Expressów w Ząbkach, Makowie Mazowieckim i Olsztynie. (WCH)

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (133) Marzec 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.