21.10.2013/15:09

Środki czystości i akcesoria do sprzątania

Uniwersalny płyn czy środek specjalistyczny – wybór wciąż jeszcze zależy od zasobności portfela udającej się na zakupy pani domu.

Jak twierdzi Mikołaj Stachowiak z Zakładów Chemicznych „Unia”, zasada jest prosta: jeśli konsumenta stać, będzie kupował środki specjalistyczne, które lepiej poradzą sobie z dokładnie określonym rodzajem zanieczyszczeń, natomiast konsument z mniejszym budżetem skupi się na tym, aby jeden środek służył mu do umycia jak największej ilości różnych rodzajów powierzchni. – Zważywszy na fakt, że polskie społeczeństwo nie należy do najbogatszych, większą popularnością wciąż cieszą się środki uniwersalne – komentuje Stachowiak.

Z kolei Łukasz Sorbian z firmy Stella Pack przekonuje, że ostatnio wyraźnie widać rozszerzanie się półki z produktami ekonomicznymi, kosztem marek dyskontowych. Jego zdaniem spada sprzedaż produktów słabej jakości w najniższej cenie, bo konsument jest już świadomy korzyści, jakie niesie za sobą zakup preparatów droższych, ale skuteczniejszych i wydajniejszych.

Liczy się szybki efekt

Robert Trandziuk, kupiec strategiczny sieci sklepów Topaz, również obserwuje przewagę płynów uniwersalnych, z zastrzeżeniem, że staje się ona coraz mniejsza. – Jest to związane z mnogością różnego rodzaju specjalistycznych preparatów do najróżniejszych zabrudzeń, dostępnych obecnie na rynku – uważa Robert Trandziuk. Z danych Topazu wynika, że sprzedaż wszystkich środków specjalistycznych jest niewiele niższa niż płynów uniwersalnych.

Jedną z przyczyn tego trendu jest wyjątkowa aktywność i kreatywność producentów środków specjalistycznych, którzy starają się przyciągnąć również mniej zamożnych konsumentów. Proponują coraz bardziej atrakcyjne i zaawansowane rozwiązania, pozwalające osiągnąć jak najszybszy i najbardziej spektakularny efekt. Oprócz funkcjonalności liczą się wszelkie wartości dodane, włącznie z walorami estetycznym. Najważniejsze, aby dostarczyć konsumentom nowości. Tę strategię stosują wszyscy liczący się producenci.

W segmencie specjalistycznych środków czystości widoczny jest trend „eko”, łączący troskę o środowisko naturalne z ekonomią. – Przejawem tego trendu na rodzimym rynku chemii gospodarczej są produkty zawierające komponenty pochodzenia naturalnego, a także te typu refill, czyli przeznaczone do ponownego uzupełnienia. Lakma Strefa posiada w ofercie również ekologiczne środki czystości pod marką Green Vision. Wśród nich można znaleźć także specjalistyczne preparaty do mycia łazienki. Formuły wszystkich preparatów linii Green Vision zostały stworzone na bazie mieszaniny opartej na całkowicie biodegradowalnych surowcach pochodzenia roślinnego, co gwarantuje nie tylko wysoką skuteczność mycia, ale i pełne bezpieczeństwo użytkowania – zapewnia Aleksandra Grad, junior brand manager Lakma Strefa.

Technologia w parze z estetyką

Henkel Polska w tym roku zaproponował nowy środek do czyszczenia toalet w płynie Bref Power Gel 6xEffect, którego wariant Total Protection dzięki polimerowemu składnikowi tworzy niewidoczną powłokę ochronną na powierzchni muszli toaletowej, co utrudnia ponowne osadzanie się brudu. Z kolei warianty Anti­‑limescale i Rust & Stain dezynfekują toaletę. Pod marką Bref pojawiły się również zawieszki bez koszyczka: Bref Duo­‑Stick – dwukolorowy pasek, który przykleja się bezpośrednio do muszli. Niebieska część zawiera składniki czyszczące i usuwające kamień, a różowa odpowiada za przyjemny zapach.

Nieustannie coś nowego proponują Zakłady Chemiczne „Unia”. Od stycznia br. w ramach marki Tytan producent wprowadził cztery nowości: granulki do udrażniania rur w saszetkach, płyn do udrażniania rur, zawieszkę do WC Blue Water oraz płyn do mycia glazury, PCV i terakoty. Jeszcze w tym roku mają pojawić się kolejne specjalistyczne propozycje.

Ostatnimi nowościami firmy Gold Drop w zakresie środków specjalistycznych jest płyn czyszcząco­‑dezynfekujący pod marką Sunik Strong – płyn do dezynfekcji urządzeń sanitarnych (toalety, wanny, umywalki, brodziki) oraz różnego rodzaju dużych powierzchni (podłogi i ściany).

Udoskonalone formuły i nowe opakowania to sposób na przypomnienie konsumentom o produktach dostępnych już na rynku. Produkowane przez Henkel Polska płyny do mycia naczyń Pur właśnie zyskały nowe, przezroczyste opakowania, natomiast Pur Balsam dostępny jest w nowej formule.

Z kolei w portfolio Ludwika (Grupa INCO) pojawiły się balsamy do mycia naczyń z funkcją pielęgnacji dłoni: z olejkami arganowym oraz jojoba.



(CHB/HUW)


Wiadomości Handlowe, Nr 10 (129) Październik 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.