16.07.2018/10:11

Stacji paliw Circle K jest już ponad 5 tysięcy. 350 z nich działa w Polsce

Couche-Tard, właściciel sieci stacji Circle K, przedstawił wyniki finansowe za IV kw i cały rok fiskalny 2018. We wszystkich regionach firma odnotowała wzrost sprzedaży LfL. Już ponad 5 tys. stacji zostało obrandowanych logo Circle K.

W ostatnim kwartale roku fiskalnego Couche-Tard odnotował znaczne przyspieszenie wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów i usług, z wyłączeniem paliw, o 25 proc., do kwoty 3,2 mld USD. To rezultat akwizycji sieci CST Brands i Holiday Stationstores. W Europie w tym okresie wzrost sprzedaży w tym samym ujęciu wyniósł 23,2 proc., do kwoty 361,3 mld USD.

W skali roku sprzedaż globalna wyniosła niespełna 13 mld USD, co oznacza wzrost o 21 proc. W Europie roczna sprzedaż wyniosła 1,4 mld USD i wzrosła o 17,3 proc. Dane dotyczą 52 tygodni, kończących się 29 kwietnia 2018 r.

Firma w ostatnim roku fiskalnym koncentrowała się na nowych akwizycjach w Ameryce Północnej, jednocześnie prowadząc w Europie kompleksowy program rebrandingu wszystkich byłych stacji Statoil na Circle K. Został on zakończony. Obecnie szyld Circle K wprowadzany jest w Irlandii, trwa też program rebrandingu przejętych sieci w USA i Kanadzie, gdzie łącznie już 3,3 tys. placówek nosi to logo.

Łącznie na wszystkich rynkach, na których obecna jest firma Couche-Tard, logo Cirlce K widnieje na ponad 5 tysiącach stacji. W Polsce znaleźć je można na ok. 350 stacjach.

Firma prowadzi ponadto prace związane z wdrażaniem nowych technologii. Trwa unifikacja baz danych poszczególnych sieci przejętych przez koncern. Rozpoczęły się też przygotowania do wdrażania rozwiązań z zakresu robotyki i sztucznej inteligencji – zarówno w zakresie poprawy wydajności operacyjnej, jak i na polu doświadczenia zakupowego konsumentów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.