28.03.2017/14:20

Strategiczne kierunki rozwoju marki własnej w sieci Biedronka

Jak podkreśla przedstawicielka Jeronimo Martins Polska, skala działalności Biedronki daje firmie ogromne możliwości, ale jest to także duża odpowiedzialność. - W Biedronce codzienne zakupy robi już blisko 4 mln Polaków, dlatego jakość i wartości odżywcze naszych produktów muszą spełniać wyśrubowane normy. Zanim wprowadzimy jakikolwiek artykuł na rynek, przeprowadzamy szczegółowe testy oraz badania konsumenckie. W przypadku produktów marki własnej Biedronka mamy dwuetapową kontrolę jakości: na poziomie producenta i Biedronki. Warto zaznaczyć że w Biedronce w kontroli jakości pracuje ponad 100 osób: inżynierów,  technologów żywności i towaroznawców. Ponadto nie stosujemy w produktach marki własnej Biedronka wielu dodatków, które są dopuszczone prawem – rezygnujemy z nich, szanując podejście naszych klientów, którzy nie lubią szeroko pojętej „chemii” w żywności – wylicza Justyna Szymani.

I dodaje: - Od 7 lat współpracujemy również blisko z Instytutem Żywności i Żywienia, kierując się ich rekomendacjami co do składów produktów. Mając na uwadze problemy zdrowia publicznego Polaków, a szczególnie choroby dietozależne z którymi borykają się Polacy, dokonujemy zmian w składzie produktów, poprawiając ich profil odżywczy. Wciąż niewiele osób zwraca uwagę na zawartość soli w kupowanych artykułach spożywczych, chociaż przyczynia się ona do nadciśnienia blisko jednej trzeciej Polaków. Ale wiadomo: w razie problemów zdrowotnych łatwiej sięgnąć po tabletkę niż zmienić nawyki żywieniowe.

- Dlatego Biedronka od czterech lat udoskonala skład produktów marki własnej m.in. poprzez stopniowe obniżanie zawartości soli, cukrów czy tłuszczy. Tym samym powoli przyzwyczaja polskiego konsumenta do np. mniej słonych smaków. Od 2014 r. do obrotu wprowadziliśmy już  blisko 420 ton tłuszczu mniej, ponad  130 ton mniej soli oraz ponad 500 ton mniej cukru. Zadeklarowaliśmy również całkowitą rezygnację z oleju palmowego do 2020 r. Wszystko to dla zdrowia i zadowolenia naszych klientów – podsumowuje dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej Jeronimo Martins Polska.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ćwok 01.02.2017

    (Komentarz ocenzurowany przez moderatora. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi na forum!)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.