23.11.2020/09:48

Strefa produktów świeżych – sprawdź jak stworzyć lepsze doświadczenia zakupowe

W obliczu obecnej sytuacji związanej z wybuchem epidemii koronawirusa, jak nigdy wcześniej uświadomiliśmy sobie, jak ważne jest dbanie o odporność. Obok higieny i unikania ognisk zakażenia to właśnie odporność stanowi najważniejszą barierę ochronną naszego organizmu. W sytuacji braku przeciwciał i szczepionki jedynie silny układ odpornościowy może nas obronić przed zakażeniem wirusami albo zadecydować o łagodnym przebiegu zakażenia. Świeże warzywa i owoce stanowią jeden z czynników wzmacniających odporność, dlatego warto zapewnić klientom z jednej strony produkty najwyższej jakości, a z drugiej – łatwe, bezpieczne i wygodne zakupy.

Badania pokazują, że wysokiej jakości oferta owoców i warzyw jest ważnym powodem, dla którego klienci robią zakupy w określonym sklepie, a jedna czwarta z kupujących deklaruje zmianę sklepu, jeśli nie byłaby zadowolona z jakości, świeżości i różnorodności prezentowanych produktów. Ponadto okazuje się, że świeże produkty napędzają wartość koszyka, a tradycyjne sklepy zyskują przewagę nad sklepami internetowymi, ponieważ klienci wolą zobaczyć, dotknąć i samodzielnie wybrać owoce i warzywa. Ta preferencja może wynikać z faktu, że wielu konsumentów nie ufa jakości produktów kupowanych w internecie.

Chociaż świeża i bogata oferta owoców i warzyw może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, wiąże się też z potencjalnym problemem w postaci strat. Produkt, którego nie uda się sprzedać, przekłada się negatywnie nie tylko na zyski, ale również wpływa na znaczne koszty związane z zarządzaniem odpadami. Koncentrując się na osiągnięciu zrównoważonego rozwoju zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i kupujących, wiemy, że marnowanie żywności stanowi poważny problem społeczny i środowiskowy. Na całym świecie co roku marnuje się około jednej trzeciej lub 1,3 miliarda ton całej żywności (w tym w gospodarstwach domowych, gastronomii i handlu detalicznym). Świeże produkty przeznaczone do sprzedaży detalicznej stanowią około 16% wszystkich odpadów – zmniejszenie tej wartości to wyzwanie zarówno dla rynku jak i dla środowiska. - Słyszymy obawy detalistów dotyczące coraz większego nacisku na konkurencyjne ceny, jakość i wybór, co prowadzi do ogólnego wzrostu kosztów. W związku z tym współpracujemy z detalistami w celu opracowania strategii, które tworzą zróżnicowanie, ale również zwiększają sprzedaż i zmniejszają ilość strat oraz odpadów - mówi Rafał Lewandowski, Commercial Director HL Display Polska.

- Posiadamy rozwiązania dla wszystkich obszarów tej kategorii, od chłodziarek, modułów ściennych czy półek, poprzez rozwiązania zwiększające sprzedaż impulsową, do komunikacji wewnątrz-sklepowej. Dzięki naszym zaawansowanym możliwościom w zakresie badań i rozwoju oraz globalnej współpracy w zakresie innowacji możemy zaoferować rozwiązania merchandisingowe, które prowadzą do zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia ilości odpadów spożywczych na wielu rynkach i będą odpowiednie dla sklepów, bez względu na ich powierzchnię - podkreśla Lewandowski.

Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest system Sigma™. To flagowe rozwiązanie HL Display dla sklepów detalicznych, które poszukują sposobu na atrakcyjną, bogatą ekspozycję świeżych produktów, napędzającą sprzedaż, zmniejszającą straty i odpady. Sigma™ to coraz bardziej popularne, innowacyjne rozwiązanie HL Display, obejmujące system półek i regałów do chłodziarek, wykonanych z anodyzowanego aluminium. Materiał ten jest całkowicie odporny na rdzę, odpryskiwanie i łuszczenie się, a ponadto umożliwia lepszą cyrkulację chłodnego powietrza, co bezpośrednio przekłada się na okres trwałości i jakości asortymentu. Rozwiązanie to pozwala na bogatą ekspozycję warzyw i owoców bez konieczności gromadzenia dużej ilości zapasów. System ogranicza także ilość opakowań z tworzyw sztucznych, co pozwala klientom na wyrobienie bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych. Kolejnym aspektem jest poprawa wyników sprzedaży, która wynosi co najmniej 10% (testowane sklepy przez HL Display we Francji, Finlandii i Wielkiej Brytanii, 2018). Ponadto sklepy, które zdecydowały się na tego typu rozwiązanie, są zachwycone pozytywnymi reakcjami konsumentów, które pojawiają się na widok ekspozycji: ”Ekspozycja wygląda jak efektowna scenografia” bądź "Bogactwo kolorów mówi samo za siebie”. Sygnały wizualne są najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw. Według badań rynku przeprowadzonych przez firmę Nielsen, przeciętny koszyk owoców i warzyw jest o ponad 50% wyższy od przeciętnego koszyka zakupów. Niewątpliwe Sigma™ jest systemem, który przynosi zarówno zyski dla sklepu jak i korzyści dla naszej planety.

System Sigma™  

Kolejnym rozwiązaniem w dziale produktów świeżych oferowanym przez HL Display są modułowe systemy ekspozycyjne na półki i stoły FreshCase™. Systemy przeznaczone do ekspozycji produktów w temperaturze otoczenia. Dostępne w różnych wymiarach z opcją odmiennych frontów, a całość wykonana jest w 50% z tworzywa sztucznego z recyklingu. FreshCase™ to idealne rozwiązanie spełniające potrzeby większości sklepów detalicznych pod względem elastyczności zastosowania, w szczególności, jeśli chodzi o produkty sprzedawane luzem.

Modułowe systemy ekspozycyjne FreshCase™  

 

Nowością na rynku są również Kosze na produkty sprzedawane luzem, opracowane z myślą o tym, aby nadać kategorii świeżych produktów wygląd i charakter produktów w pełni naturalnych, pochodzących z upraw prosto od rolnika. Kosze wyglądają atrakcyjnie, są łatwe w czyszczeniu i wszechstronne. Można je wykorzystać zarówno w ramach ekspozycji głównej, jak i w dodatkowym miejscu (rozwiązania typu secondary placement).

Kosze na produkty sprzedawane luzem  

Do systemów zwiększających sprzedaż implusową należą rozwiązania Sigma™ floor, które zostały opracowane z myślą o ekspozycji produktów w dodatkowym miejscu, jako rozwiązania merchandisingu krzyżowego. Dzięki unikalnemu, atrakcyjnemu dla kupujących projektowi stojaków – w kształcie drzewa bananowego, baldachimu czy ananasa – wyniki sprzedaży rosną, a straty maleją. System ten został opracowany w taki sposób, aby nie dochodziło do obijania się owoców – a tym samym – aby ograniczyć ilość odpadów. Standy są przyjazne dla kupujących, klienci mają wygodny dostęp i mogą wybrać produkty z całej ekspozycji. Stojaki można łatwo przesunąć w inne miejsce, aby napędzać zakupy impulsowe – badanie przeprowadzone w jednym ze sklepów testowych wykazało, że dzięki ekspozycji drzewa bananowego sprzedaż wzrosła aż o 100%.

Banana Tree 
Pinneaple Tree

 

Rafał Lewandowski po raz kolejny podkreśla, jak ważne jest dla detalistów spojrzenie w przyszłość na rolę handlu stacjonarnego i dodaje, że firma chciałaby przyczynić się do tego, aby sprzedaż detaliczna stała się dla klienta przyjemnym doświadczeniem, a nie tylko transakcją. Owoce i warzywa stanowią wyróżniającą się kategorię, gdzie konsumenci wolą kupić świeże produkty osobiście niż przez internet. Inwestowanie w zjawiskowe ekspozycje i tworzenie lepszych doświadczeń zakupowych w tej kategorii to ogromna szansa dla detalistów i dostawców.

 

O HL Display

Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także