Stwórz oszałamiające ekspozycje produktów świeżych z HL Display!
Najnowsze badania pokazują, że jakość owoców i warzyw jest głównym kryterium, dla którego klienci decydują się na zakupy w konkretnym sklepie, a świeże produkty stanowią większą część koszyka kupującego, zwłaszcza w porze letniej. Ta kategoria jest na tyle istotna, że jedna czwarta klientów zmienia sklep, jeśli nie jest zadowolona z jakości i wyglądu prezentowanej oferty
Mimo, że świeża i bogata oferta owoców i warzyw może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, wiąże się też z potencjalnym problemem w postaci strat. Żywność, która się nie sprzedaje, przekłada się negatywnie nie tylko na zyski, ale także na znaczne koszty zarządzania odpadami. Mając na uwadze dążenie do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju zarówno pod kątem sprzedaży, jak z punktu konsumpcyjnego firma HL Display stale poszerza i udoskonala swój asortyment, aby przeciwdziałać marnotrawstwu żywności i działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
HL Display posiada rozwiązania dla różnych segmentów kategorii produktów świeżych, od systemów lodówkowych, poprzez moduły ścienne, stojaki podłogowe czy rozwiązania zwiększające sprzedaż impulsową. Dzięki zaawansowanym możliwościom w zakresie badań i rozwoju oraz globalnej współpracy w zakresie innowacji firma oferuje rozwiązania merchandisingowe, które prowadzą do zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia ilości odpadów spożywczych. Ponadto są odpowiednie dla sklepów, bez względu na ich powierzchnię - podkreśla Rafał Lewandowski, Commercial Director HL Display Polska.
Jakość i świeżość dookoła dzięki odpowiednim rozwiązaniom HL Display
Jednym z przykładów jest system Sigma™. To flagowe rozwiązanie HL Display dla sklepów detalicznych, które poszukują sposobu na atrakcyjną, bogatą ekspozycję świeżych produktów, napędzającą sprzedaż, zmniejszającą straty i odpady. Sigma™ to coraz bardziej popularne, innowacyjne rozwiązanie HL Display, obejmujące system półek i regałów do chłodziarek, wykonanych z anodyzowanego aluminium. Materiał ten jest całkowicie odporny na rdzę, odpryskiwanie i łuszczenie się, a ponadto umożliwia lepszą cyrkulację chłodnego powietrza, co bezpośrednio przekłada się na okres trwałości i jakości asortymentu. Rozwiązanie to pozwala na bogatą ekspozycję warzyw i owoców bez konieczności gromadzenia dużej ilości zapasów. System ogranicza także ilość opakowań z tworzyw sztucznych, co pozwala klientom na wyrobienie bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych. Kolejnym aspektem jest poprawa wyników sprzedaży, która wynosi nawet 30% (testowane sklepy przez HL Display we Francji, Finlandii i Wielkiej Brytanii, 2018). Ponadto sklepy, które zdecydowały się na tego typu rozwiązanie są zachwycone pozytywnymi reakcjami konsumentów, które pojawiają się na widok ekspozycji. Bodźce wizualne są najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw. Według badań rynku przeprowadzonych przez firmę Nielsen, przeciętny koszyk owoców i warzyw jest o ponad 50% wyższy od przeciętnego koszyka zakupów. Niewątpliwe Sigma™ jest systemem, który przynosi zarówno zyski dla sklepu jak i korzyści dla naszej planety.

Kolejnym rozwiązaniem w dziale produktów świeżych oferowanym przez HL Display to FreshCase™ - modułowe systemy ekspozycyjne przeznaczone do montażu na półkach, stołach czy powierzchniach ściennych. Rozwiązanie jest przeznaczone do ekspozycji produktów w temperaturze otoczenia. Tray’e FreshCase™ są dostępne w różnych wymiarach i z opcją różnych frontów, a całość wykonana jest w 50% z tworzywa sztucznego z recyklingu. Przykładowo, poniżej, zdjęcie z jednego ze sklepów, gdzie owoce i warzywa były dotychczas eksponowane w różnych skrzynkach. Właściciel sklepów postanowił wdrożyć przedstawione przez HL Display rozwiązanie FreshCase™, które w znaczący sposób uatrakcyjniło ekspozycję oraz pozwoliło na posiadanie mniejszej ilości zapasów niż dotychczas. Widoczność produktów stała się znacznie lepsza. Sprzedaż wzrosła o 10-15%, głównie dzięki zwiększeniu przestrzeni, lepszemu rozmieszczeniu i atrakcyjnej prezentacji. Ten obszar stał się dobrze prosperującą kategorią w sklepie, zapewniającą lepsze doświadczenia zakupowe.

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z półkami, stołami czy powierzchniami ściennymi firma HL posiada w swojej ofercie atrakcyjną gamę rozwiązań pozwalających na wyeksponowanie wysokiej jakości i atrakcyjności świeżych produktów, wszystko po to, aby zakupy były jeszcze przyjemniejsze. Alternatywą dla zakupów impulsowych są stojaki podłogowe Sigma™, które tworzą klimat targu rolniczego i podkreślają jakość owoców i warzyw. Dzięki unikalnej konstrukcji stojaków - w kształcie drzewka bananowego, baldachimu czy ananasa - atrakcyjnej dla kupujących, wyniki sprzedaży rosną, a straty maleją. Rozwiązania zostały zaprojektowane tak, aby nie dochodziło do obijania się owoców - a co za tym idzie - mniejszej ilości odpadów. Stojaki są wygodne dla kupujących, a produkt można wybierać z każdej strony ekspozycji. Dodatkowo stojaki można w łatwy sposób przesunąć w dowolne miejsce, aby zwiększyć zakupy impulsowe - badanie w jednym ze sklepów testowych wykazało, że sprzedaż wzrosła aż o 100% dzięki ekspozycji drzewka bananowego.

Stoły FreshGrid z różnymi modułami można dostosować do wielkości sklepu, aby zapewnić optymalny układ. Istnieje możliwość stworzenia różnych opcji dla towarów sprzedawanych luzem i mieszanych, z uwzględnieniem regulowanego nachylenia stołu dla maksymalnej widoczności asortymentu. Akcesoria FreshGrid oraz kosze są dostępne jako osobny produkt lub jako dodatek do istniejących stołów. Zostały opracowane z myślą o tym, aby nadać kategorii świeżych produktów wygląd i charakter produktów w pełni naturalnych, pochodzących z upraw prosto od rolnika. Kosze wyglądają atrakcyjnie, są łatwe w czyszczeniu i wszechstronne. Można je wykorzystać zarówno w ramach ekspozycji głównej, jak i w dodatkowym miejscu (rozwiązania typu secondary placement).

Zachwycająca ekspozycja, a jednocześnie zachowanie świeżości to niektóre kryteria, dzięki którym zakupy w sklepie spożywczym stają się przyjemniejsze. Inwestowanie w zjawiskowe ekspozycje i tworzenie lepszych doświadczeń zakupowych w tej kategorii to ogromna szansa dla detalistów i dostawców. Świadomi ochrony środowiska klienci oczekują od detalistów stosowania zrównoważonych praktyk, takich jak ograniczenie marnotrawstwa żywności i zmniejszenie odpadów opakowaniowych. Liczne przykłady realizacji firmy są dowodem na to, że rozwiązania HL Display skutecznie pomagają realizować co najmniej trzy cele jednocześnie: przyciągać kupujących, zwiększać sprzedaż i redukować ilość odpadów. Więcej informacji znajdziesz odwiedzając stronę: https://www.hl-display.com/pl lub kontaktując się https://www.hl-display.com/pl/skontaktuj-sie-z-nami/
O firmie HL Display
HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności stała się światowym liderem w obszarze merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych. Rozwiązania przedsiębiorstwa, które jest obecne w ponad 70 krajach
można znaleźć w 295 tys. placówek detalicznych na całym świecie.