03.02.2020/09:32

Supermercato24 z zastrzykiem finansowym na rozwój Szopi.pl w Polsce

Działająca na rynku obsługi dostaw zakupów spożywczych spółka Supermercato24 pozyskała 11 mln euro na ekspansję w rodzimych Włoszech, w Polsce oraz w innych europejskich krajach - donosi Finsmes.

Supermercato24 to od jesieni minionego roku właściciel platformy Szopi.pl. Niedawno przedstawiciele firmy w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl zapowiedzieli na połowę 2020 r. rebranding oraz wejście do kolejnych dwóch krajów Europy. Nie zdradzili jednak, o które państwa chodzi.

Dzięki pozyskaniu 11 mln euro rozwój Supermercato24 nabierze tempa. Jak informują zagraniczne media, w najnowszej rundzie finansowania start-upy uczestniczyły DIP Capital oraz dotychczasowi inwestorzy, czyli FII Tech Growth, 360 Capital Partners oraz Innogest.

Szopi.pl, dziś obecna w czterech polskich miastach i ich okolicach (Warszawa, Wrocław, Poznań i Kraków), w 2020 r. zamierza pojawić się w kolejnych sześciu aglomeracjach, w tym w Trójmieście, w Łodzi oraz w aglomeracji śląskiej. W połowie stycznia br. Szopi.pl uruchomiło nową witrynę internetową i aplikację mobilną.

W dłuższej perspektywie włoski operator zamierza przetestować w Polsce także mniejsze, lokalne rynki, na których brakuje alternatyw do zamawiania zakupów spożywczych online. We Włoszech Supermercato obecne jest nawet w miastach, które mają około 100 tys. mieszkańców. Platforma na rodzimym rynku działa w ponad 30 miastach, a w jej zasięgu znajduje się już jedna trzecia populacji Włoch.

W 2020 r. Szopi.pl skoncentruje się także na nawiązywaniu komercyjnej współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi (współpracuje już w ten sposób z Carrefourem i Auchan) - szczególnie liczy na partnerstwo z dyskontami. Poza tym firma skupi się na technologicznej modernizacji platformy w oparciu o know-how z Włoch. Szopi chce także współpracować z producentami i oferować im zaawansowaną analitykę.

Kluczowe dla Szopi będą partnerstwa z sieciami handlowymi. Platforma liczy na to, że uda jej się nakłonić detalistów do oferowania takich samych cen na Szopi.pl, co w sklepach stacjonarnych. Takie rozwiązanie jest już stosowane we Włoszech, ale przekonanie do niego graczy z Polski może nie okazać się łatwe. Szopi chce nawiązywać relacje nie tylko z gigantami handlu spożywczego, ale również z lokalnymi, małymi sieciami, a także z placówkami specjalistycznymi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.