26.08.2016/09:43

Światowa sprzedaż detaliczna osiągnie w tym roku ponad 22 bln dolarów

W 2016 roku wartość sprzedaży detalicznej w ujęciu globalnym wyniesie 22,049 bln dolarów, rosnąc o 6,0 proc. w stosunku do minionego roku – wynika z szacunków eMarketer.

Prognozy obejmują sprzedaż we wszystkich kanałach detalicznych, w tym: e-commerce, transakcje w relacji konsument-konsument (C2C) w serwisach aukcyjnych, obroty dealerów samochodowych i sklepów oferujących części, a także sprzedaż na stacjach benzynowych. Z danych eMarketera wyłączone są natomiast podróże, bilety na różnego rodzaju wydarzenia i zamówienia składane w restauracjach.

Światowa sprzedaż detaliczna w e-commerce wyniesie w tym roku 1,915 bln dolarów, co stanowi 8,7 proc. ogółu wydatków na całym świecie. W jej skład wchodzą produkty i usługi (w tym podróże, działalność restauracyjna i bilety na eventy), które da się zamówić za pośrednictwem internetu na dowolnym urządzeniu. Choć tempo wzrostu globalnej sprzedaży detalicznej jest stonowane, część cyfrowa sprzedaży nadal szybko się rozwija, z 23,7 proc. tempem wzrostu prognozowanym na rok 2016. eMarketer przewiduje, że wartość e-commerce wzrośnie do 4,058 bln dolarów w 2020 r., co stanowić będzie 14,6 proc. ogółu wydatków detalicznych (27 bln dolarów).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.