19.01.2014/13:12

Szampony najsilniejsze w supermarketach i drogeriach

Wartość sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji i stylizacji włosów (szamponów, odżywek i produktów do układania) wyniosła w Polsce od listopada 2012 do października 2013 roku 1,4 mld zł, czyli była podobna jak w tym samym okresie rok wcześniej. Najsłabiej radziły sobie kosmetyki do układania włosów, których sprzedaż liczona w litrach spadła o 6,7 proc., a wartościowo – o 6,1 proc. W przypadku szamponów i odżywek zmiany nie były znaczące. Dwa najważniejsze kanały, sklepy chemiczne oraz supermarkety (dzięki dyskontom), zanotowały wartościowy wzrost. Traciły hipermarkety i pozostałe formaty placówek.

W kategorii szamponów do włosów największy udział utrzymały opakowania o pojemności 301­‑500 ml, których znaczenie wzrosło. Spadała sprzedaż opakowań 201­‑300 ml, pozostałe formaty utrzymały stabilne udziały.

Na rynku odżywek do włosów produkty do spłukiwania wciąż są ważniejszym segmentem niż odżywki bez spłukiwania. Jednak, mimo spadku sprzedaży ilościowej o 0,6 pproc., te drugie zyskały na znaczeniu w ujęciu wartościowym, notując wzrost o 0,8 pproc. Jeśli chodzi o formę produktu, to największy segment – standard – stracił wartościowo 1,4 pproc. Rosły za to maski.

Z preparatów do układania włosów najbardziej straciły pianki i żele. Lepiej radziły sobie produkty w spreju, pozostające najważniejszym segmentem w obrębie kategorii.


Wojciech Rydzewski, Nielsen

Wiadomości Handlowe, Nr 1 (131) Styczeń 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.