07.05.2019 / 10:24
StoryEditor

Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować polski rynek handlowy. Sieci muszą przełamać barierę kosztów

Sebastian Starzyński, prezes zarządu spółki TakeTask (ABR Sesta)
Na rodzimym rynku najszybciej mogą rozwinąć się technologie pozwalające sieciom na optymalizację ich działań i podnoszenie poziomu satysfakcji klientów. W punktach sprzedaży, w których obsługa jest prosta i nie wymaga interakcji ze sprzedawcami, pracownicy będą stopniowo zastępowani robotami. Ale zmiany będą powolne. Winne temu będą wysokie koszty. Na Zachodzie wprowadzenie do sklepu maszyny, która np. cyklicznie składa ubrania, wynosi tyle samo, co miesięczna pensja jednego ekspedienta. W Polsce może to odpowiadać aż kilku wynagrodzeniom. Korzystanie z firm, które zajmują się analityką big data i uczeniem maszynowym, jest bardzo drogie. Jednak ci gracze, którzy zaczną to robić najwcześniej, zyskają najwięcej. Konkurencji trudno będzie za nimi nadążyć i skopiować innowacyjne rozwiązania. Zmiany docenią też sami konsumenci, gdy przestaną osobiście robić zakupy i zapomną nawet o zakazie handlu w niedziele. Swoje prognozy przedstawia futurolog Sebastian Starzyński, prezes zarządu spółki TakeTask.

Jakie nowe technologie będą rozwijały się w najbliższych latach w polskim handlu? Co Pan przewiduje w tym zakresie?

Firmy będą inwestowały w narzędzia, które pomogą im zopty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2024 19:08